Difference between revisions of "Portal:Inclusive Education/Capacity Building"
Jump to navigation
Jump to search
Line 22: | Line 22: | ||
#[https://www.dropbox.com/s/oj38edmkjq16tkt/PredictObserveExplainacidsandbases.MR.oct24th.docx.docx.pdf?dl=0 Predict Observe and Explain- Acids and Bases] | #[https://www.dropbox.com/s/oj38edmkjq16tkt/PredictObserveExplainacidsandbases.MR.oct24th.docx.docx.pdf?dl=0 Predict Observe and Explain- Acids and Bases] | ||
#[https://www.dropbox.com/s/js7fvqpzullg3et/questioning-Insect.MR24thoct.docx.pdf?dl=0 Questioning Insect] | #[https://www.dropbox.com/s/js7fvqpzullg3et/questioning-Insect.MR24thoct.docx.pdf?dl=0 Questioning Insect] | ||
+ | '''Science Resources in Kannada:''' | ||
+ | #[https://www.dropbox.com/s/9wzvuc31op5cnim/-GK%20-%20%E0%B2%A4%E0%B2%A8%E0%B2%BF%E0%B2%96%E0%B2%BE%E0%B2%B5%E0%B2%BF%E0%B2%A8%E0%B3%8D%E0%B2%AF%E0%B2%BE%E0%B2%B8.pdf?dl=0 ತನಿಖಾ ವಿನ್ಯಾಸ] | ||
'''Social Science:''' | '''Social Science:''' | ||
#[https://www.dropbox.com/s/wwlprelvawxi5zh/G1.pdf?dl=0 ದಿಕ್ಕುಗಳು] | #[https://www.dropbox.com/s/wwlprelvawxi5zh/G1.pdf?dl=0 ದಿಕ್ಕುಗಳು] |
Revision as of 15:19, 28 October 2016
Resources
- Diversity Kit
- Inclusive Education and Effective Classroom Practice
- Learning Curve_ Issue on Inclusive Education
- Literature on Special Educational Needs in Mathematics
- Including Children with Special Needs_Primary stage
- Teacher Education for Inclusion_Profile of Inclusive Teachers
Resource booklet for inclsive classrom teaching-learning
Science:
- Designing Investigation
- Observation Drawing and Description
- Designing and Making
- Observation using different senses
- Web of Life
- Compare and Contrast
- Measuring and Communicating Effectively
- Observation and Inference
- Observe and Question - Chemical Reaction
- Sound in Medium
- Predict Observe and Explain- Acids and Bases
- Questioning Insect
Science Resources in Kannada:
Social Science:
- ದಿಕ್ಕುಗಳು
- ನಕ್ಷೆಯ ರಚನೆ
- ನಿರ್ದೇಶಾಂಕಗಳು
- ಕ್ಷೇತ್ರ ಭೇಟಿ ಯೋಜನೆ
- ನನ್ನ ಇತಿಹಾಸ
- ನನ್ನ ಕಾಲ ರೇಖೆ
- ನನ್ನ ವಂಶವೃಕ್ಷ
- ನಮಗೇನು ತಿಳಿದಿದೆ ಎಂದು ನಮಗೆ ಹೇಗೆ ತಿಳಿಯುತ್ತದ್ದೆ-1
- ನಮಗೇನು ತಿಳಿದಿದೆ ಎಂದು ನಮಗೆ ಹೇಗೆ ತಿಳಿಯುತ್ತದ್ದೆ-2
- ಸಂವಿಧಾನಾತ್ಮಕ ಕಾನೂನು
- ಸಂಸತ್ತು ವಿಧಾನಸಭಾ
Kannada:
- 20 ಪ್ರಶ್ನೆಗಳು / 20 prashnegalu
- ಅಕ್ರಮ ಸಕ್ರಮ / Akrama Sakrama
- ದೊಡ್ಡ ಪುಸ್ತಕ / Dodda Pustaka
- ಬೆಳೆಯುವ ವಾಕ್ಯ / Beleyuva Vaakya
- ದಾರದ ವರ್ಣಮಾಲೆ ಮಿಂಚುಪಟ್ಟಿ / Daarada varnamale minchupatti
- ಗ್ರಾಫಿಕ್ ಆರ್ಗನೈಸರ್ / Graphic Organizer
- 'ನನ್ನ ಅನಿಸಿಕೆ' ತರಗತಿ ಕ್ಯಾಲೆಂಡರ್ / 'Nanna anisike' tharagathi calender
- ಪದ ಗೋಡೆ / Pada gode
Science/EVS:
Mathematics:
- Division Game
- Divisions and Fractions
- GeoBoard
- Multiples and Divisors
- Multiplication
- Multiplication Beads
- Number Flashcards
- Number Patterns
- Place Value Cards
- Symmetry
Mathematics Resources in Kannada:
- Division Game/ಭಾಗಿಸುವ ಆಟ
- Division, Fraction and Decimal Conversion/ಭಿನ್ನರಾಶಿ, ದಶಮಾಂಶ ಮತ್ತು ಶೇಕಡಾವಾರುಗಳ ತುಲನೆ
- Geoboard/ಜಿಯೋ ಬೋರ್ಡ್
- Multiples and Divisors/ದ್ವಿಗುಣಗಳು ಮತ್ತು ಭಾಜಕಗಳು
- Multiplication as Array and Areas/ಗುಣಾಕಾರ
- Multiplication Beads/ಗುಣಾಕಾರದ ಮಣಿಗಳು
- Number Flash Card/ಸಂಖ್ಯೆಗಳ ಮಿಂಚು ಪಟ್ಟಿ
- Number Patterns/ಸಂಖ್ಯೆಗಳ ವಿನ್ಯಾಸ
- Place Value Cards/ಸ್ಥಾನ ಮೌಲ್ಯಗಳ ಕಾರ್ಡ್ಗಳು
- Symmetry/ಸಮಮಿತಿ
Articles
- ಆಧುನಿಕ ಭಾರತವೆಂಬ ಹೂಳಿನಿಂದ ಹೊರಗೆತ್ತಬೇಕಿರುವ ಆದಿವಾಸಿ ಸಂತಾಲ ಹೆಣ್ಣು-ಬುಧ್ನಿ ಮೆಝಾನ್
- Developing inclusive schools
- ICT and children with special needs
- Inclusive education ten years after Salamanca
- ಸಾಮಾಜಿಕ ನ್ಯಾಯ ಹೋರಾಟವೂ,ಜಾತಿ ವ್ಯವಸ್ಥೆಯ ಪುನರುತ್ಪಾದನೆಯೂ
- The Disability Integration Presumption Thirty Years Later
- Inclusive Education for Disabled
- Diversity as a resource
- Preparing Teachers for Social Justice-Learning curve Article