Changes
From Karnataka Open Educational Resources
566 bytes removed
, 14:31, 15 June 2023
Line 22: |
Line 22: |
| Task: Evaluate the letter written by a 3 rd year of English. | | Task: Evaluate the letter written by a 3 rd year of English. |
| | | |
− | My dear sir, Kengeri
| |
| | | |
| + | ''My dear sir, Kengeri'' |
| | | |
− | I no school today. High fever and stomach pain. Tomorrow I will come. Give me leave, please. Doctor no allows me school. | + | ''<br /> |
| + | I no school today. High fever and stomach pain. Tomorrow I will come. Give me leave, please. Doctor no allows me school.'' |
| | | |
| + | ''<br /> |
| + | Your lovely,'' |
| | | |
− | Your lovely,
| + | ''<br /> |
− | | + | Madesh'' |
− | | |
− | Madesh | |
| | | |
| Now, reevaluate the letter on the basis of the following: | | Now, reevaluate the letter on the basis of the following: |
Line 85: |
Line 86: |
| To rank and promote on the basis of merit. | | To rank and promote on the basis of merit. |
| | | |
− | പരിശോധനയുടെ ലക്ഷ്യങ്ങൾ:
| + | വിലയിരുത്തലിന്റെ ലക്ഷ്യങ്ങൾ: |
| + | |
| | | |
| | | |
− | 1. പ്രബോധന ലക്ഷ്യങ്ങളുടെ വിദ്യാർത്ഥി നേട്ടത്തിന്റെ വ്യാപ്തി അളക്കുന്നതിന് (എൽജി വൈദഗ്ദ്ധ്യം-എൽഎസ്ആർഡബ്ല്യു, ആശയവിനിമയ കഴിവുകൾ, പഠന വൈദഗ്ദ്ധ്യം, സാഹിത്യ വൈദഗ്ദ്ധ്യം, എൽജി ഘടകങ്ങൾ- ഘടനകൾ, പദാവലി. | + | 1. പ്രബോധന ലക്ഷ്യങ്ങളുടെ വിദ്യാർത്ഥി നേട്ടത്തിന്റെ വ്യാപ്തി അളക്കുന്നതിന് (ഭാഷാ നൈപുണികൾ , ആശയവിനിമയ കഴിവുകൾ, പഠന വൈദഗ്ദ്ധ്യം, സാഹിത്യ വൈദഗ്ദ്ധ്യം, ഭാഷാ ഘടകങ്ങൾ - ഘടനകൾ, പദാവലി.) |
| | | |
| 2. പഠനം വീണ്ടും ശക്തിപ്പെടുത്തുന്നതിന്, | | 2. പഠനം വീണ്ടും ശക്തിപ്പെടുത്തുന്നതിന്, |
Line 488: |
Line 490: |
| | | |
| | | |
− | | + | <bs:pageaccess groups="RIESI" /> |
− | What is a test?
| |
− | | |
− | '''something (such as a series of questions or exercises) for measuring the skill, knowledge, intelligence, capacities, or aptitudes of an individual or group'''.
| |
− | | |
− | There are four types of testing in schools today — '''diagnostic, formative, benchmark, and summative'''
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | What are the uses of test?
| |
− | | |
− | They may be used '''to measure learning progress and achievement and to evaluate the effectiveness of educational programs'''. Tests may also measure student progress toward stated improvement goals or to determine student placement in programs.
| |
− | | |
− | | |
− | <bs:pageaccess groups="RIESI" />
| |
| | | |
| [[Category:Assessments]] | | [[Category:Assessments]] |
| [[Category:RIESI]] | | [[Category:RIESI]] |
| [[Category:CELT in Malayalam]] | | [[Category:CELT in Malayalam]] |