Difference between revisions of "Are you listening?"

From Karnataka Open Educational Resources
Jump to navigation Jump to search
Line 1: Line 1:
  
  
=== Activity 1 ===
+
=== Process : ===
 +
Read out a set of 10 phrases and simple sentences that describe outline sketches given to students in a worksheet. As each phrase/sentence is read, ask each student to colour the corresponding sketch in one or two specified colours. Through this activity the facilitator can check  the students' ability to listen to the words, comprehend, and associate them with corresponding images. The activity can be conducted in English and Kannada
 +
[[File:Listening activity pictures.png|thumb|700x700px|Student to colour the corresponding sketch]]
  
[[File:Listening Activity (English) - TIIE.png|thumb|931x931px]]
 
  
'''Group A'''
 
  
[[File: 4.bus.ogg]]
 
sound 1
 
  
[[File:  4.bag.ogg ]] 
 
sound 2
 
  
[[File: 3.juice.ogg ]]
 
sound 3
 
  
[[File: 2.chips.ogg ]]
 
sound 4
 
  
[[File: 4.boy.ogg ‎ ]]
 
sound 5
 
  
'''Group B'''
 
  
[[File:2.Doll.ogg]]
 
sound 6
 
  
[[File: 2.egg.ogg]]
 
sound 7
 
  
[[File: 2.eat.ogg ]]
 
sound 8
 
  
[[File: 2.Orange.ogg  ]]
 
sound 9
 
  
[[File: 2.ship.ogg ]]
 
sound 10
 
  
[[File:3.bird.ogg ]]
 
sound 11
 
  
[[File: 4.rain.ogg ]]
+
 
sound 12
+
'''<u>English Phrases :</u>'''
 +
 
 +
1. Tail of the lion
 +
 
 +
2. Boat in the water
 +
 
 +
3. Hands on the swing
 +
 
 +
4. Leg of the cow
 +
 
 +
5. Ears of the Goat
 +
 
 +
6. Grandmother's specs
 +
 
 +
7. Hat on the Tortoise
 +
 
 +
8. Flowers on the girl's head
 +
 
 +
9. Bird on the tree branch
 +
 
 +
10. Bucket in boy's hand
 +
 
 +
11. Duster on the table
 +
 
 +
12. pen stand on the table
 +
 
 +
 
 +
'''<u>Kannada phrases:</u>'''
 +
 
 +
1. ಓದುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗನಿಗೆ ಬೆಳಕು ಕೊಡುತ್ತಿರುವ ಲ್ಯಾಂಪ್
 +
 
 +
2. ಹುಡುಗಿಯ ತಲೆಯ ಮೇಲೆ ಕೈಯಟ್ಟಿರುವ ಶಿಕ್ಷಕಿ ಹಿಡಿದಿರುವ ಪುಸ್ತಕ
 +
 
 +
3. ಮರದಡಿ ಕೂತು ಹುಡುಗಿ ಕಟ್ಟುತ್ತಿರುವ ಹೂವಿನ ಹಾರ
 +
 
 +
4. ಪಕ್ಷಿ ಕೂತಿರುವ ಕೊಂಬೆಯ ಎಲೆಗಳು
 +
 
 +
5. ಮರದಡಿ ಕೂತು ಕಥೆ ಹೇಳುತ್ತಿರುವ ಹೆಂಗಸಿನ ಕೈ ಬಳೆಗಳು
 +
 
 +
6. ಮರಕ್ಕೆ ಒರಗಿ ಮಲಗಿರುವ ಮೊಲದ ಕಿವಿಗಳು
 +
 
 +
7. ರೈಲು ಓಡುತ್ತಾ ಬಿಡುತ್ತಿರುವ ಹೊಗೆ
 +
 
 +
8. ಹಾಲು ಕರೆಯುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗನ ಕೈ ಬೆರಳುಗಳು
 +
 
 +
9. ಮೇಕೆಗೆ ಹುಲ್ಲು ತಿನ್ನಿಸುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗ ಕುತಿರುವ ಕಲ್ಲು ಬಂಡೆ
 +
 
 +
10. ಅಗಲವಾದ ಕಿವಿಯನ್ನು ಹೊಂದಿರುವ ಆನೆಯ ದಂತಗಳು
 +
 
 +
11. ಉಯ್ಯಾಲೆ ಆಡುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗಿ ಹಾಕಿರುವ ಚಪ್ಪಲಿಗಳು
 +
 
 +
12. ಕೋಲು ಹಿಡಿದು ಬರುತ್ತಿರುವ ತಾತ ಉಟ್ಟಿರುವ ಪಂಚೆ
 +
 
 +
 
 +
'''Rubrics to assess :'''
 +
 
 +
- unable to understand and comprehend the activity (does not fill up the sheet/all responses are wrong)
 +
 
 +
- able to comprehend and associate a few words
 +
 
 +
- able to comprehend and associate well (1 phrases/sentences)
 +
 
 +
- able to comprehend and associate very well (2 phrases/sentences)

Revision as of 16:53, 26 July 2022


Process :

Read out a set of 10 phrases and simple sentences that describe outline sketches given to students in a worksheet. As each phrase/sentence is read, ask each student to colour the corresponding sketch in one or two specified colours. Through this activity the facilitator can check the students' ability to listen to the words, comprehend, and associate them with corresponding images. The activity can be conducted in English and Kannada

Student to colour the corresponding sketch









English Phrases :

1. Tail of the lion

2. Boat in the water

3. Hands on the swing

4. Leg of the cow

5. Ears of the Goat

6. Grandmother's specs

7. Hat on the Tortoise

8. Flowers on the girl's head

9. Bird on the tree branch

10. Bucket in boy's hand

11. Duster on the table

12. pen stand on the table


Kannada phrases:

1. ಓದುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗನಿಗೆ ಬೆಳಕು ಕೊಡುತ್ತಿರುವ ಲ್ಯಾಂಪ್

2. ಹುಡುಗಿಯ ತಲೆಯ ಮೇಲೆ ಕೈಯಟ್ಟಿರುವ ಶಿಕ್ಷಕಿ ಹಿಡಿದಿರುವ ಪುಸ್ತಕ

3. ಮರದಡಿ ಕೂತು ಹುಡುಗಿ ಕಟ್ಟುತ್ತಿರುವ ಹೂವಿನ ಹಾರ

4. ಪಕ್ಷಿ ಕೂತಿರುವ ಕೊಂಬೆಯ ಎಲೆಗಳು

5. ಮರದಡಿ ಕೂತು ಕಥೆ ಹೇಳುತ್ತಿರುವ ಹೆಂಗಸಿನ ಕೈ ಬಳೆಗಳು

6. ಮರಕ್ಕೆ ಒರಗಿ ಮಲಗಿರುವ ಮೊಲದ ಕಿವಿಗಳು

7. ರೈಲು ಓಡುತ್ತಾ ಬಿಡುತ್ತಿರುವ ಹೊಗೆ

8. ಹಾಲು ಕರೆಯುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗನ ಕೈ ಬೆರಳುಗಳು

9. ಮೇಕೆಗೆ ಹುಲ್ಲು ತಿನ್ನಿಸುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗ ಕುತಿರುವ ಕಲ್ಲು ಬಂಡೆ

10. ಅಗಲವಾದ ಕಿವಿಯನ್ನು ಹೊಂದಿರುವ ಆನೆಯ ದಂತಗಳು

11. ಉಯ್ಯಾಲೆ ಆಡುತ್ತಿರುವ ಹುಡುಗಿ ಹಾಕಿರುವ ಚಪ್ಪಲಿಗಳು

12. ಕೋಲು ಹಿಡಿದು ಬರುತ್ತಿರುವ ತಾತ ಉಟ್ಟಿರುವ ಪಂಚೆ


Rubrics to assess :

- unable to understand and comprehend the activity (does not fill up the sheet/all responses are wrong)

- able to comprehend and associate a few words

- able to comprehend and associate well (1 phrases/sentences)

- able to comprehend and associate very well (2 phrases/sentences)