Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 1: Line 1:  
[[Category:CELT in Malayalam]]
 
[[Category:CELT in Malayalam]]
 
[[Category:ML Classroom research]]
 
[[Category:ML Classroom research]]
'''Classroom-based Research'''   
+
'''<big>Classroom-based Research</big>'''   
   −
'''Dr.  Ravinarayan Chakrakodi'''
+
'''Dr.  Ravinarayan Chakrakodiĉ'''
    
'''Dear teachers'''
 
'''Dear teachers'''
   −
'''Listen to the following comments a group of teachers of English'''  
+
'''<big>Listen to the following comments from  a group of teachers of English</big>''''''''"Students sit silent in my English class"'''''
    +
'''''"Students cannot speak English"''''''''''"Students want me to talk in their language"''''''''''"Students cant read English well"''''''''"കുട്ടികൾ അവരുടെ ഭാഷയിൽ നന്നായി സംസാരിക്കുന്നു"''''''''"Students use Other Languages in the Classrooms."'''''
   −
'''''Students sit silent in my English class'''''
+
'''"കൃത്യമായി സംസാരിക്കുവാനും എഴുതുവാനും കഴിയുന്നില്ല"'''  
   −
.
+
'''·<big>What are these statements about?</big>'''
   −
'''''Students cannot speak English'''''
+
'''Do you face these problems in your class room?'''
 
  −
 
  −
'''''Students want me to talk in their language'''''
  −
 
  −
 
  −
'''''Students cant read English well'''''
  −
 
  −
 
  −
'''കുട്ടികൾ അവരുടെ ഭാഷയിൽ നന്നായി സംസാരിക്കുന്നു'''
  −
 
  −
 
  −
'''''Students use Other Languages in the Classrooms.'''''
  −
 
  −
 
  −
'''കൃത്യമായി സംസാരിക്കുവാനും എഴുതുവാനും കഴിയുന്നില്ല'''
  −
 
  −
'''·'''
  −
 
  −
 
  −
What are these statements about?
  −
 
  −
Do you face these problems in your class room?
  −
 
  −
What are the other issues related to ELT in your class?
      +
'''What are the other issues related to ELT in your class?'''
    
'''Let’s read a letter send by Mrs Veena  who work in a primary school at Thunchathoor  in Kasaragod'''  
 
'''Let’s read a letter send by Mrs Veena  who work in a primary school at Thunchathoor  in Kasaragod'''  
Line 52: Line 30:     
'''How can we solve the issues related to ELT in our classrooms?'''
 
'''How can we solve the issues related to ELT in our classrooms?'''
 +
 +
സാധാരണയായി നാം എങ്ങനെയാണ് നമ്മുടെ ക്ലാസ്സിലെ പ്രശ്നങ്ങൾ പരിഹരിക്കാറു ള്ളത്?
    
'''Discussion'''
 
'''Discussion'''
   −
* Proper Planning
+
* Proper Planning നന്നായി ആസൂത്രണം  ചെയ്യും
 
* ICT support
 
* ICT support
* Class room research etc
+
* Class room research etc ഗവേഷണസ്വഭാവത്തോടെ  പ്രശ്നങ്ങൾ പരിഹരിക്കാൻ  ശ്രമിക്കും 
    
'''What do you know about class room research? Share your experience.'''
 
'''What do you know about class room research? Share your experience.'''
   −
'''Let’ learn more about Class room research.'''    
+
'''Let’ learn more about Class room research.'''
 
  −
 
  −
 
  −
 
      
'''Course Objectives'''
 
'''Course Objectives'''
Line 81: Line 57:  
· Write research-based papers and reports
 
· Write research-based papers and reports
   −
കോഴ്സ് ലക്ഷ്യങ്ങൾ
+
'''കോഴ്സ് ലക്ഷ്യങ്ങൾ'''
 
  −
ക്ലാസ് റൂം ഗവേഷണത്തെക്കുറിച്ചുള്ള സെഷനുകൾ അധ്യാപകരെ താഴെപ്പറയും വിധം സഹായി ക്കും
      
• ക്ലാസ് റൂം ഗവേഷണനടത്തുന്നതിന്റെ സൂക്ഷ്മതകളും പ്രാധാന്യവും മനസ്സിലാക്കുന്നതിന്
 
• ക്ലാസ് റൂം ഗവേഷണനടത്തുന്നതിന്റെ സൂക്ഷ്മതകളും പ്രാധാന്യവും മനസ്സിലാക്കുന്നതിന്
Line 95: Line 69:  
ക്ലാസ്സ്റൂം ഗവേഷണ പ്രബന്ധങ്ങളും റിപ്പോർട്ടുകളും തയ്യാറാക്കുന്നതിന്  
 
ക്ലാസ്സ്റൂം ഗവേഷണ പ്രബന്ധങ്ങളും റിപ്പോർട്ടുകളും തയ്യാറാക്കുന്നതിന്  
   −
'''Course Objectives'''
  −
  −
The sessions on classroom research will help teachers:
  −
  −
· Understand the nuances and importance of doing classroom-based research
  −
  −
· Identify classroom issues and problems and frame research questions to address those problems
  −
  −
· Identify data collection methods and tools
  −
  −
· Analyse both quantitative and qualitative data
  −
  −
· Write research-based papers and reports
      
'''Reflective practices'''  
 
'''Reflective practices'''  
    
'''What is reflective practice?'''  
 
'''What is reflective practice?'''  
 +
 +
നാം നമ്മുടെ അധ്യാപന രീതിയെക്കുറിച്ച് ആലോചിക്കാറുണ്ടോ 
    
• Knowing how you teach makes you a more effective teacher
 
• Knowing how you teach makes you a more effective teacher
RIESI
37

edits

Navigation menu