Line 129: |
Line 129: |
| |[[File:Observe the pictures and create a story in English. Narrate it to the class4.png|center|frameless]] | | |[[File:Observe the pictures and create a story in English. Narrate it to the class4.png|center|frameless]] |
| |} | | |} |
| + | '''Reflection:''' |
| + | |
| + | * How is this task useful to learners? What adaptations can you make to address multi-level learners in the classroom? |
| + | * ‘Thinking happens in one’s mother tongue’. Do you agree or disagree? |
| + | |
| + | '''ఈ కృత్యంఅభ్యాసకులకుఎలాఉపయోగపడుతుంది? తరగతిగదిలోబహుళ-స్థాయిఅభ్యాసకులనుఉద్దేశించిమీరుఎలాంటిఅనుసరణలనుచేయవచ్చు?''' |
| + | |
| + | '''- "ఆలోచనఅనేదిమాతృభాషలోనే జరుగుతుంది". మీరుఅంగికరిస్తున్నారా?''' |
| + | |
| + | == '''Task: 4''' == |
| + | |
| + | == '''Big-book preparation.''' == |
| + | '''Purpose:''' |
| + | |
| + | '''- ''' to enable the participants to prepare an effective TLM to enhance reading skill. |
| + | |
| + | పఠననైపుణ్యాన్నిమెరుగుపరచడానికిసమర్థవంతమైన TLMని తయారుచేసే నైపుణ్యాని బలోపేతం చేయడానికి. |
| + | |
| + | '''Role of BIGBOOKS:''' |
| + | |
| + | * ''' '''To attract the students. |
| + | * To motivate students for picture as well as reading text. |
| + | * To hold the concentration. |
| + | * To enhance reading habits. |
| + | * Facilitator displays & explains the use of a BIG BOOK in a language classroom. S/he instructs the participants to prepare a similar BIG BOOK. S/he assigns the tasks as follows… |
| + | * ఫెసిలిటేటర్ భాషా తరగతి గదిలోBIG BOOKయొక్క ఉపయోగాన్ని ప్రదర్శిస్తూవివరిస్తారు. ఇలాంటిBIG BOOKనిసిద్ధంచేయమనిపార్టిసిపెంట్లనుఆదేశిస్తారు. ఈక్రిందివిధంగావిధులనుఅప్పగిస్తారు. |
| + | |
| + | * Group - 1 : Unit 1 and 2 '''Reflection:''' |
| + | * Group - 2 : Unit 3 and 4 '''Reflection:''' |
| + | * Group - 3 : Unit 5 and 6 '''Reflection:''' |
| + | * Group - 4 - Unit 7 and 8 |
| + | * Group - 5 - Unit 9 and 10 |
| + | |
| + | '''Reflection:''' |
| + | |
| + | * '''-'''How would these activities help students of primary level to develop their reading skills? |
| + | '''Reflection:''' |
| + | |
| + | ప్రాథమిక స్థాయి విద్యార్థులు తమ పఠన నైపుణ్యాలను పెంపొందించుకోవడానికి ఈ కార్యకలాపాలు ఎలా సహాయపడతాయి? |
| + | |
| + | '''Expected answers''' |
| + | |
| + | * as the picture as big enough, students find it very interesting. |
| + | * '''Reflection:'''Students are able comprehend the story due to the connection between the pictures and the text. |
| + | * '''Reflection:'''as the words and sentences are minimum, it builds confidence in them to understand the story without much effort. |
| + | * '''Reflection:'''It also helps students learn new vocabulary.'''Reflection:''' |
| + | |
| + | · The facilitator sums-up, gives feedback and takes their opinions before ending the session. |
| + | |
| + | '''సెషన్ను ముగించే ముందు ఫెసిలిటేటర్ సంక్షిప్తీకరించి, అభిప్రాయాన్ని తెలియజేస్తాడు మరియు వారి అభిప్రాయాలను తీసుకుంటాడు''' |
| + | |
| [[Category:CELT in Telugu]] | | [[Category:CELT in Telugu]] |
| [[Category:Te Reading]] | | [[Category:Te Reading]] |
| [[Category:RIESI]] | | [[Category:RIESI]] |
| <bs:pageaccess groups="RIESI" /> | | <bs:pageaccess groups="RIESI" /> |