Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 129: Line 129:  
|[[File:Observe the pictures and create a story in English. Narrate it to the class4.png|center|frameless]]
 
|[[File:Observe the pictures and create a story in English. Narrate it to the class4.png|center|frameless]]
 
|}
 
|}
 +
'''Reflection:'''
 +
 +
* How is this task useful to learners? What adaptations can you make to address multi-level learners in the classroom?
 +
* ‘Thinking happens in one’s mother tongue’. Do you agree or disagree?
 +
 +
'''ఈ కృత్యంఅభ్యాసకులకుఎలాఉపయోగపడుతుంది? తరగతిగదిలోబహుళ-స్థాయిఅభ్యాసకులనుఉద్దేశించిమీరుఎలాంటిఅనుసరణలనుచేయవచ్చు?'''
 +
 +
'''- "ఆలోచనఅనేదిమాతృభాషలోనే జరుగుతుంది". మీరుఅంగికరిస్తున్నారా?'''
 +
 +
== '''Task: 4''' ==
 +
 +
== '''Big-book preparation.''' ==
 +
'''Purpose:'''
 +
 +
'''-   ''' to enable the participants to prepare an effective TLM to enhance reading skill.
 +
 +
పఠననైపుణ్యాన్నిమెరుగుపరచడానికిసమర్థవంతమైన TLMని తయారుచేసే నైపుణ్యాని బలోపేతం  చేయడానికి.
 +
 +
'''Role of BIGBOOKS:'''
 +
 +
* ''' '''To attract the students.
 +
* To motivate students for picture as well as reading text.
 +
* To hold the concentration.
 +
* To enhance reading habits.
 +
* Facilitator displays & explains the use of a BIG BOOK in a language classroom. S/he instructs the participants to prepare a similar BIG BOOK. S/he assigns the tasks as follows…
 +
* ఫెసిలిటేటర్ భాషా తరగతి గదిలోBIG BOOKయొక్క ఉపయోగాన్ని ప్రదర్శిస్తూవివరిస్తారు. ఇలాంటిBIG BOOKనిసిద్ధంచేయమనిపార్టిసిపెంట్‌లనుఆదేశిస్తారు. ఈక్రిందివిధంగావిధులనుఅప్పగిస్తారు.
 +
 +
* Group - 1 :  Unit 1 and 2 '''Reflection:'''
 +
* Group - 2 : Unit 3 and 4 '''Reflection:'''
 +
* Group - 3 : Unit 5 and 6 '''Reflection:'''
 +
* Group - 4 - Unit 7 and 8
 +
* Group - 5 - Unit 9 and 10
 +
 +
'''Reflection:'''
 +
 +
* '''-'''How would    these activities help students of primary level to develop their reading    skills?
 +
'''Reflection:'''
 +
 +
ప్రాథమిక స్థాయి విద్యార్థులు తమ పఠన నైపుణ్యాలను పెంపొందించుకోవడానికి ఈ కార్యకలాపాలు ఎలా సహాయపడతాయి?
 +
 +
'''Expected answers'''
 +
 +
* as the    picture as big enough, students find it very interesting.
 +
* '''Reflection:'''Students    are able comprehend the story due to the connection between the pictures    and the text.
 +
* '''Reflection:'''as the    words and sentences are minimum, it builds confidence in them to  understand    the story without much effort.
 +
* '''Reflection:'''It also    helps students learn new vocabulary.'''Reflection:'''
 +
 +
·        The facilitator sums-up, gives feedback and takes their opinions before ending the session.
 +
 +
'''సెషన్‌ను ముగించే ముందు ఫెసిలిటేటర్ సంక్షిప్తీకరించి, అభిప్రాయాన్ని తెలియజేస్తాడు మరియు వారి అభిప్రాయాలను తీసుకుంటాడు'''
 +
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:RIESI]]
 
[[Category:RIESI]]
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />

Navigation menu