Line 1: |
Line 1: |
| + | == '''Session 3''' == |
| + | Facilitator gives the below questions for the participants. |
| + | |
| + | What do the students generally read? '''విద్యార్థులు సాధారణంగా ఏమి చదువుతారు?''' |
| + | |
| + | What do the students read in the classroom and outside the classroom? |
| + | |
| + | '''తరగతి గదిలో మరియు బయట విద్యార్థులు ఏమి చదువుతారు?''' |
| + | |
| + | === '''Expected Answers:''' === |
| + | - Students read mostly the text books. They read the pictures, text on walls, etc. |
| + | |
| + | - Students read the name boards, pamphlets, wrappers, etc. |
| + | |
| + | === '''Discussion:''' === |
| + | Facilitator asks participants to list out the materials that help students to read. |
| + | |
| + | Expected answers - tickets, pamphlets, etc. |
| + | |
| + | '''విద్యార్థులకు చదవడానికి సహాయపడే మెటీరియల్లను జాబితా చేయమని ఫెసిలిటేటర్ పాల్గొనేవారిని అడుగుతాడు.''' |
| + | |
| + | ''' ఆశించిన సమాధానాలు - టిక్కెట్లు, కరపత్రాలు మొదలైనవి.''' |
| + | |
| + | Facilitator asks participants to list the places where students get the opportunities to read English? |
| + | |
| + | Expected answers – railway stations, bus stops, shops, etc |
| + | |
| + | '''విద్యార్థులు ఇంగ్లీష్ చదవడానికి అవకాశాలను పొందే స్థలాలను జాబితా చేయమని ఫెసిలిటేటర్ పాల్గొనేవారిని అడుగుతారు?''' |
| + | |
| + | '''ఆశించిన సమాధానాలు– రైల్వే స్టేషన్లు, బస్ స్టాప్లు, దుకాణాలు మొదలైనవి''' |
| + | |
| + | Facilitator asks participants –What are the details that a student can get to read from these below titles? |
| + | |
| + | ·'''ఫెసిలిటేటర్ పాల్గొనేవారిని అడుగుతాడు - ఈ దిగువ శీర్షికల నుండి విద్యార్థి మెటీరియల్ చదవగలిగే వివరాలు ఏమిటి?''' |
| + | {| class="wikitable" |
| + | |Railway station |
| + | |shops |
| + | |Chocolate wrappers |
| + | |Metro trains |
| + | |Hotels |
| + | |Advertisements |
| + | |hospitals |
| + | |On vehicles |
| + | |- |
| + | | |
| + | | |
| + | | |
| + | | |
| + | | |
| + | | |
| + | | |
| + | | |
| + | |} |
| + | ''' '''Participants demonstrate how authentic materials can be used in the classroom to develop students’ reading skill. |
| + | |
| + | '''విద్యార్థుల పఠన నైపుణ్యాన్ని పెంపొందించడానికి తరగతి గదిలో ప్రామాణికమైన పదార్థాలను ఎలా ఉపయోగించవచ్చో పాల్గొనేవారు ప్రదర్శిస్తారు.''' |
| + | |
| + | === '''Reflection:''' === |
| + | · How do these materials help in enhancing the reading skill among learners? |
| + | |
| + | · Why should we use these materials to develop students’ reading skill rather than depending only on text book? |
| + | |
| + | ∙ How would these materials help in making the students read and understand their text book activities? |
| + | |
| + | · Are these materials supportive to their text book? If yes, how? If no, why? |
| + | |
| + | * '''అభ్యాసకులలో పఠన నైపుణ్యాన్ని పెంపొందించడంలో ఈ మెటీరియల్ ఎలా సహాయపడతాయి?''' |
| + | * '''కేవలం పాఠ్యపుస్తకంపై ఆధారపడకుండా విద్యార్థుల పఠన నైపుణ్యాన్ని పెంపొందించడానికి ఈ మెటీరియల్లను మనం ఎందుకు ఉపయోగించాలి?''' |
| + | * '''విద్యార్థులు వారి పాఠ్య పుస్తక కార్యకలాపాలను చదవడం మరియు అర్థం చేసుకోవడంలో ఈ మెటీరియల్స్ ఎలా సహాయపడతాయి?''' |
| + | * '''ఈ మెటీరియల్స్ వారి పాఠ్య పుస్తకానికి సహాయకరంగా ఉన్నాయా? అవును అయితే, ఎలా? లేకపోతే, ఎందుకు?''' |
| + | |
| + | Facilitator writes the points that the participants give and sums up the discussion. |
| + | |
| + | '''పాల్గొనేవారు ఇచ్చే పాయింట్లను ఫెసిలిటేటర్ వ్రాసి వాటిని చర్చిస్తూ సంక్షిప్తీకరిస్తారు.''' |
| + | |
| + | === '''Expected answers''' === |
| + | - Students apply their skill of reading beyond the textbook. |
| + | |
| + | - Students identify the similarities found in the textbooks and their surroundings. So they apply the acquired knowledge as and when required. |
| [[Category:CELT in Telugu]] | | [[Category:CELT in Telugu]] |
| [[Category:Te Reading]] | | [[Category:Te Reading]] |
| [[Category:RIESI]] | | [[Category:RIESI]] |
| <bs:pageaccess groups="RIESI" /> | | <bs:pageaccess groups="RIESI" /> |