Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 1: Line 1:  +
== '''Session 3''' ==
 +
Facilitator gives the below questions for the participants.
 +
 +
What do the students generally read?  '''విద్యార్థులు    సాధారణంగా ఏమి చదువుతారు?'''
 +
 +
What do the students read in the classroom and outside the classroom?
 +
 +
'''తరగతి గదిలో    మరియు  బయట విద్యార్థులు ఏమి చదువుతారు?'''
 +
 +
=== '''Expected Answers:''' ===
 +
- Students read mostly the text books. They read the pictures, text on walls, etc.
 +
 +
- Students read the name boards, pamphlets, wrappers, etc.
 +
 +
=== '''Discussion:''' ===
 +
Facilitator asks participants to list out the materials that help students to read.
 +
 +
Expected answers - tickets, pamphlets, etc.
 +
 +
'''విద్యార్థులకు చదవడానికి సహాయపడే మెటీరియల్‌లను జాబితా చేయమని ఫెసిలిటేటర్ పాల్గొనేవారిని అడుగుతాడు.'''
 +
 +
''' ఆశించిన సమాధానాలు - టిక్కెట్లు, కరపత్రాలు మొదలైనవి.'''
 +
 +
Facilitator asks participants to list the places where students get the opportunities to read English?
 +
 +
Expected answers – railway stations, bus stops, shops, etc
 +
 +
'''విద్యార్థులు    ఇంగ్లీష్ చదవడానికి అవకాశాలను పొందే స్థలాలను జాబితా చేయమని ఫెసిలిటేటర్  పాల్గొనేవారిని అడుగుతారు?'''
 +
 +
'''ఆశించిన సమాధానాలు– రైల్వే స్టేషన్లు, బస్ స్టాప్‌లు, దుకాణాలు మొదలైనవి'''
 +
 +
Facilitator asks participants –What are the details that a student can get to read from these below titles?
 +
 +
·'''ఫెసిలిటేటర్    పాల్గొనేవారిని అడుగుతాడు - ఈ దిగువ శీర్షికల నుండి విద్యార్థి మెటీరియల్‌    చదవగలిగే వివరాలు ఏమిటి?'''
 +
{| class="wikitable"
 +
|Railway  station
 +
|shops
 +
|Chocolate  wrappers
 +
|Metro  trains
 +
|Hotels
 +
|Advertisements
 +
|hospitals
 +
|On  vehicles
 +
|-
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|}
 +
'''   '''Participants demonstrate how authentic materials can be used in the classroom to develop students’ reading skill.
 +
 +
'''విద్యార్థుల పఠన నైపుణ్యాన్ని పెంపొందించడానికి తరగతి గదిలో ప్రామాణికమైన పదార్థాలను ఎలా ఉపయోగించవచ్చో పాల్గొనేవారు ప్రదర్శిస్తారు.'''
 +
 +
=== '''Reflection:''' ===
 +
· How do these materials help in enhancing the reading skill among learners?
 +
 +
· Why should we use these materials to develop students’ reading skill rather than depending only on text book?
 +
 +
∙ How would these materials help in making the students read and understand their text book activities?
 +
 +
· Are these materials supportive to their text book? If yes, how? If no, why?
 +
 +
* '''అభ్యాసకులలో    పఠన నైపుణ్యాన్ని పెంపొందించడంలో ఈ మెటీరియల్‌ ఎలా సహాయపడతాయి?'''
 +
* '''కేవలం    పాఠ్యపుస్తకంపై ఆధారపడకుండా విద్యార్థుల పఠన నైపుణ్యాన్ని పెంపొందించడానికి ఈ    మెటీరియల్‌లను మనం ఎందుకు ఉపయోగించాలి?'''
 +
* '''విద్యార్థులు    వారి పాఠ్య పుస్తక కార్యకలాపాలను చదవడం మరియు అర్థం చేసుకోవడంలో ఈ    మెటీరియల్స్ ఎలా సహాయపడతాయి?'''
 +
* '''ఈ    మెటీరియల్స్ వారి పాఠ్య పుస్తకానికి  సహాయకరంగా ఉన్నాయా? అవును అయితే, ఎలా? లేకపోతే, ఎందుకు?'''
 +
 +
Facilitator writes the points that the participants give and sums up the discussion.
 +
 +
'''పాల్గొనేవారు ఇచ్చే పాయింట్లను ఫెసిలిటేటర్  వ్రాసి వాటిని చర్చిస్తూ సంక్షిప్తీకరిస్తారు.'''
 +
 +
=== '''Expected answers''' ===
 +
- Students apply their skill of reading beyond the textbook.
 +
 +
- Students identify the similarities found in the textbooks and their surroundings. So they apply the acquired knowledge as and when required.
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:RIESI]]
 
[[Category:RIESI]]
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />

Navigation menu