Line 1: |
Line 1: |
| | | |
| === Activity towards developing attention to sentence writing:(వాక్యరచన పై దృష్టిని పెంపొందించే దిశగా కార్యాచరణ). === | | === Activity towards developing attention to sentence writing:(వాక్యరచన పై దృష్టిని పెంపొందించే దిశగా కార్యాచరణ). === |
| + | a) Myself and my family and friends (Vocabulary eliciting: father, mother, brother, sister, grandfather, grandmother, uncle, aunt, boy, boys, girl, girls, baby, child, children, man, men, woman, women, friend). Elicit sentences on every vocabulary by each and every participant. Correcting them if wrong. |
| | | |
− | ====a) Myself and my family and friends (Vocabulary eliciting: father, mother, brother, sister, grandfather, grandmother, uncle, aunt, boy, boys, girl, girls, baby, child, children, man, men, woman, women, friend). Elicit sentences on every vocabulary by each and every participant. Correcting them if wrong. ==== | + | ====b) Structures ( నిర్మాణాలు): ==== |
| + | Series of questions are raised and responses elicited by providing the activity sheet with the following content.(క్రింది విషయమాధరంగా వరుస ప్రశ్నలు వేయడం ద్వారా మరియు సంబంధిత కృత్యపత్రాల ద్వారా ప్రతిస్పందనలు రాబట్టడం) ''' ''' |
| | | |
− | ====b) Structures ( నిర్మాణాలు): Series of questions are raised and responses elicited by providing the activity sheet with the following content.(క్రింది విషయమాధరంగా వరుస ప్రశ్నలు వేయడం ద్వారా మరియు సంబంధిత కృత్యపత్రాల ద్వారా ప్రతిస్పందనలు రాబట్టడం) ''' '''====
| |
| What is your name? / What’s your name? | | What is your name? / What’s your name? |
| | | |