Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 57: Line 57:     
Hargreaves and Fullan (1992, p.IX), “the teacher is the ultimate key to educational change and school improvement.” Teachers do not simply implement the curriculum. They define and refine the curriculum; they interpret and transform the curriculum in a way that makes learning more manageable for the learners. Hence, it is what teachers think and do at the classroom level that eventually determines what learners learn in the classroom. [Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). (eds). ''Methodology in Language Teaching- an anthology of current practice.'' CUP.]
 
Hargreaves and Fullan (1992, p.IX), “the teacher is the ultimate key to educational change and school improvement.” Teachers do not simply implement the curriculum. They define and refine the curriculum; they interpret and transform the curriculum in a way that makes learning more manageable for the learners. Hence, it is what teachers think and do at the classroom level that eventually determines what learners learn in the classroom. [Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). (eds). ''Methodology in Language Teaching- an anthology of current practice.'' CUP.]
 +
 +
<gallery mode="packed" heights=200>
 +
File:v9.png|
 +
File:v10.png|
 +
File:v11.png|
 +
File:v12.png|
 +
</gallery>
    
'''ಹಾರ್ಗ್ರೀವ್ಸ್ ಮತ್ತು ಫುಲ್ಲನ್''' (1992, p.IX), "ಶಿಕ್ಷಕನು ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಬದಲಾವಣೆ ಮತ್ತು ಶಾಲೆಯ ಸುಧಾರಣೆಗೆ ಅಂತಿಮ ಕೀಲಿಯಾಗಿದ್ದಾನೆ." ಶಿಕ್ಷಕರು ಕೇವಲ ಪಠ್ಯಕ್ರಮವನ್ನು ಅನುಷ್ಠಾನಗೊಳಿಸುವುದಿಲ್ಲ. ಅವರು ಪಠ್ಯಕ್ರಮವನ್ನು ವ್ಯಾಖ್ಯಾನಿಸುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಪರಿಷ್ಕರಿಸುತ್ತಾರೆ; ಅವರು ಕಲಿಯುವವರಿಗೆ ಕಲಿಕೆಯನ್ನು ಹೆಚ್ಚು ನಿರ್ವಹಿಸುವಂತೆ ಮಾಡುವ ರೀತಿಯಲ್ಲಿ ಪಠ್ಯಕ್ರಮವನ್ನು ಅರ್ಥೈಸುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಪರಿವರ್ತಿಸುತ್ತಾರೆ. ಆದ್ದರಿಂದ, ತರಗತಿಯ ಮಟ್ಟದಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರು ಏನು ಯೋಚಿಸುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಮಾಡುತ್ತಾರೆ ಎಂಬುದು ಅಂತಿಮವಾಗಿ ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಕಲಿಯುವವರು ಏನು ಕಲಿಯುತ್ತಾರೆ ಎಂಬುದನ್ನು ನಿರ್ಧರಿಸುತ್ತದೆ. .  [Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). (eds). ''Methodology in Language Teaching- an anthology of current practice.'' CUP.]
 
'''ಹಾರ್ಗ್ರೀವ್ಸ್ ಮತ್ತು ಫುಲ್ಲನ್''' (1992, p.IX), "ಶಿಕ್ಷಕನು ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಬದಲಾವಣೆ ಮತ್ತು ಶಾಲೆಯ ಸುಧಾರಣೆಗೆ ಅಂತಿಮ ಕೀಲಿಯಾಗಿದ್ದಾನೆ." ಶಿಕ್ಷಕರು ಕೇವಲ ಪಠ್ಯಕ್ರಮವನ್ನು ಅನುಷ್ಠಾನಗೊಳಿಸುವುದಿಲ್ಲ. ಅವರು ಪಠ್ಯಕ್ರಮವನ್ನು ವ್ಯಾಖ್ಯಾನಿಸುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಪರಿಷ್ಕರಿಸುತ್ತಾರೆ; ಅವರು ಕಲಿಯುವವರಿಗೆ ಕಲಿಕೆಯನ್ನು ಹೆಚ್ಚು ನಿರ್ವಹಿಸುವಂತೆ ಮಾಡುವ ರೀತಿಯಲ್ಲಿ ಪಠ್ಯಕ್ರಮವನ್ನು ಅರ್ಥೈಸುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಪರಿವರ್ತಿಸುತ್ತಾರೆ. ಆದ್ದರಿಂದ, ತರಗತಿಯ ಮಟ್ಟದಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರು ಏನು ಯೋಚಿಸುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಮಾಡುತ್ತಾರೆ ಎಂಬುದು ಅಂತಿಮವಾಗಿ ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಕಲಿಯುವವರು ಏನು ಕಲಿಯುತ್ತಾರೆ ಎಂಬುದನ್ನು ನಿರ್ಧರಿಸುತ್ತದೆ. .  [Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). (eds). ''Methodology in Language Teaching- an anthology of current practice.'' CUP.]
RIESI
772

edits

Navigation menu