Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 198: Line 198:  
Learning outcomes link. ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳ ಲಿಂಕ್.
 
Learning outcomes link. ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳ ಲಿಂಕ್.
   −
<nowiki>https://www.mhrd.gov.in/sites/upload_files/mhrd/files/Learning_outcomes.pdf</nowiki>  
+
<nowiki>https://www.mhrd.gov.in/sites/upload_files/mhrd/files/Learning_outcomes.pdf</nowiki>
   −
V Characteristics of Young Learners ಯುವ ಕಲಿಕಾರ್ಥಿಗಳ  ಗುಣಲಕ್ಷಣಗಳು
+
== V Characteristics of Young Learners ಯುವ ಕಲಿಕಾರ್ಥಿಗಳ  ಗುಣಲಕ್ಷಣಗಳು ==
   −
Objectives: The participants will understand young learner’s psychology  and deal with them accordingly.  
+
=== Objectives: ===
 +
The participants will understand young learner’s psychology  and deal with them accordingly.  
    
ಉದ್ದೇಶಗಳು: ಭಾಗವಹಿಸುವವರು ಯುವ ಕಲಿಯುವವರ ಮನೋವಿಜ್ಞಾನವನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಅದಕ್ಕೆ ಅನುಗುಣವಾಗಿ ಅವರೊಂದಿಗೆ ವ್ಯವಹರಿಸುತ್ತಾರೆ.
 
ಉದ್ದೇಶಗಳು: ಭಾಗವಹಿಸುವವರು ಯುವ ಕಲಿಯುವವರ ಮನೋವಿಜ್ಞಾನವನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಅದಕ್ಕೆ ಅನುಗುಣವಾಗಿ ಅವರೊಂದಿಗೆ ವ್ಯವಹರಿಸುತ್ತಾರೆ.
   −
Procedure:
+
=== Procedure: ===
 
   
The participants will share their understanding of the learner’s psychology, later various facets of learner’s psychology and its implications will be discussed.
 
The participants will share their understanding of the learner’s psychology, later various facets of learner’s psychology and its implications will be discussed.
   −
ವಿಧಾನ:
+
=== ವಿಧಾನ: ===
 
   
ಭಾಗವಹಿಸುವವರು ಕಲಿಯುವವರ ಮನೋವಿಜ್ಞಾನದ ಬಗ್ಗೆ ತಮ್ಮ ತಿಳುವಳಿಕೆಯನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ, ನಂತರ ಕಲಿಯುವವರ ಮನೋವಿಜ್ಞಾನದ ವಿವಿಧ ಅಂಶಗಳು ಮತ್ತು ಅದರ ಪರಿಣಾಮಗಳನ್ನು ಚರ್ಚಿಸಲಾಗುವುದು.
 
ಭಾಗವಹಿಸುವವರು ಕಲಿಯುವವರ ಮನೋವಿಜ್ಞಾನದ ಬಗ್ಗೆ ತಮ್ಮ ತಿಳುವಳಿಕೆಯನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ, ನಂತರ ಕಲಿಯುವವರ ಮನೋವಿಜ್ಞಾನದ ವಿವಿಧ ಅಂಶಗಳು ಮತ್ತು ಅದರ ಪರಿಣಾಮಗಳನ್ನು ಚರ್ಚಿಸಲಾಗುವುದು.
   −
Characteristics of Young Learners ಯುವ ಕಲಿಕಾರ್ಥಿಗಳ  ಗುಣಲಕ್ಷಣಗಳು
+
=== Characteristics of Young Learners ಯುವ ಕಲಿಕಾರ್ಥಿಗಳ  ಗುಣಲಕ್ಷಣಗಳು ===
 
+
Young learners are interested in themselves, their families, food, pet animals, toys and their immediate environment. These interests help us plan topics and activities to motivate and engage them.
# Young learners are interested in themselves, their families, food, pet animals, toys and their immediate environment. These interests help us plan topics and activities to motivate and engage them.
      
ಯುವ ಕಲಿಯುವವರು ತಮ್ಮನ್ನು, ಅವರ ಕುಟುಂಬಗಳು, ಆಹಾರ, ಸಾಕುಪ್ರಾಣಿಗಳು, ಆಟಿಕೆಗಳು ಮತ್ತು ಅವರ ತಕ್ಷಣದ ಪರಿಸರದಲ್ಲಿ ಆಸಕ್ತಿ ಹೊಂದಿದ್ದಾರೆ. ಈ ಆಸಕ್ತಿಗಳು ವಿಷಯಗಳು ಮತ್ತು ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ಯೋಜಿಸಲು ಮತ್ತು ಅವುಗಳನ್ನು ಪ್ರೇರೇಪಿಸಲು ಮತ್ತು ತೊಡಗಿಸಿಕೊಳ್ಳಲು ನಮಗೆ ಸಹಾಯ ಮಾಡುತ್ತದೆ.
 
ಯುವ ಕಲಿಯುವವರು ತಮ್ಮನ್ನು, ಅವರ ಕುಟುಂಬಗಳು, ಆಹಾರ, ಸಾಕುಪ್ರಾಣಿಗಳು, ಆಟಿಕೆಗಳು ಮತ್ತು ಅವರ ತಕ್ಷಣದ ಪರಿಸರದಲ್ಲಿ ಆಸಕ್ತಿ ಹೊಂದಿದ್ದಾರೆ. ಈ ಆಸಕ್ತಿಗಳು ವಿಷಯಗಳು ಮತ್ತು ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ಯೋಜಿಸಲು ಮತ್ತು ಅವುಗಳನ್ನು ಪ್ರೇರೇಪಿಸಲು ಮತ್ತು ತೊಡಗಿಸಿಕೊಳ್ಳಲು ನಮಗೆ ಸಹಾಯ ಮಾಡುತ್ತದೆ.
Line 271: Line 269:  
ECCE: National Early Childhood Care and Education Curriculum framework  
 
ECCE: National Early Childhood Care and Education Curriculum framework  
   −
<nowiki>https://wcd.nic.in/sites/default/files/national_ecce_curr_framework_final_03022014%20%282%29.pdf</nowiki>  
+
<nowiki>https://wcd.nic.in/sites/default/files/national_ecce_curr_framework_final_03022014%20%282%29.pdf</nowiki>
 
  −
Assignment:
      +
=== Assignment: ===
 
Preparation of lesson plan for one of the lessons taken from the textbooks by integrating various theories and practices discussed above.  
 
Preparation of lesson plan for one of the lessons taken from the textbooks by integrating various theories and practices discussed above.  
  
RIESI
45

edits

Navigation menu