Changes

Jump to navigation Jump to search
m
no edit summary
Line 1: Line 1: −
'''Session 5'''
+
'''<big>Session 5</big>'''
    
'''Discussion: what is a case study in the school? Share some interesting case studies you came across in your class.'''
 
'''Discussion: what is a case study in the school? Share some interesting case studies you came across in your class.'''
   −
'''               ಶಾಲೆಯಲ್ಲಿಪ್ರಕರಣ ಅಧ್ಯಯನ ( ಕೇಸ್ ಸ್ಟಡಿ)     ಎಂದರೇನು?? ನಿಮ್ಮ ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ನೀವು ನೋಡಿದ ಕೆಲವು ಆಸಕ್ತಿದಾಯಕ ಕೇಸ್ ಸ್ಟಡಿಗಳನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳಿ.'''  
+
''' ಶಾಲೆಯಲ್ಲಿಪ್ರಕರಣ ಅಧ್ಯಯನ ( ಕೇಸ್ ಸ್ಟಡಿ)     ಎಂದರೇನು?? ನಿಮ್ಮ ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ನೀವು ನೋಡಿದ ಕೆಲವು ಆಸಕ್ತಿದಾಯಕ ಕೇಸ್ ಸ್ಟಡಿಗಳನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳಿ.'''  
    
'''Do you think, the case studies in the classroom will help the teacher to improve learning gaps of children? If yes ,share ideas.'''
 
'''Do you think, the case studies in the classroom will help the teacher to improve learning gaps of children? If yes ,share ideas.'''
Line 23: Line 23:  
The group of participants and the facilitator discusses the following questions based on the case study given:
 
The group of participants and the facilitator discusses the following questions based on the case study given:
   −
ಗುಂಪು ಮತ್ತು ಆಯೋಜಕರು  ,ನೀಡಲಾದ ಕೇಸ್ ಸ್ಟಡಿ ಆಧಾರದ ಮೇಲೆ ಈ ಕೆಳಗಿನ ಪ್ರಶ್ನೆಗಳನ್ನು ಚರ್ಚಿಸುತ್ತಾರೆ ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳು ತಮ್ಮ ಸ್ವಂತ ಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ಉತ್ತರಿಸಬಹುದು.
+
ಗುಂಪು ಮತ್ತು ಆಯೋಜಕರು , ನೀಡಲಾದ ಕೇಸ್ ಸ್ಟಡಿ ಆಧಾರದ ಮೇಲೆ ಈ ಕೆಳಗಿನ ಪ್ರಶ್ನೆಗಳನ್ನು ಚರ್ಚಿಸುತ್ತಾರೆ ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳು ತಮ್ಮ ಸ್ವಂತ ಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ಉತ್ತರಿಸಬಹುದು.
    
* What are Mr Govind’s methods of evaluating    students’ reading comprehension in English?
 
* What are Mr Govind’s methods of evaluating    students’ reading comprehension in English?
* How does he support the less able     readers?
+
* How does he support the less able readers?
* Do you agree with Mr Govind that when a student makes    errors when reading aloud that learning is taking place? Why or why not?<span lang="EN-GB">Mr </span>
+
* Do you agree with Mr Govind that when a student makes    errors when reading aloud that learning is taking place? Why or why not?
* Mr Govind notes how important it is to     praise and encourage students. How do you do this in your classes?
+
* Mr Govind notes how important it is to   praise and encourage students. How do you do this in your classes?
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|+
 
|+
Line 49: Line 49:  
|}
 
|}
 
'''Group discussion:'''
 
'''Group discussion:'''
      
The facilitator initiates a group discussion with the following two questions:
 
The facilitator initiates a group discussion with the following two questions:
   −
Ø Is it important for you to read aloud in English to your class?
+
Is it important for you to read aloud in English to your class?
   −
Ø Is it important for your students to have opportunities to do this as well?
+
Is it important for your students to have opportunities to do this as well?
    
'''Reflection:'''
 
'''Reflection:'''
Line 100: Line 99:  
|}
 
|}
    +
== Glossary ==
 +
Pedagogical     ಶಿಕ್ಷಣಶಾಸ್ತ್ರ
   −
Glossary
+
cloak                 ಉಡುಪು
 
  −
Pedagogical    ಶಿಕ್ಷಣಶಾಸ್ತ್ರ
  −
 
  −
cloak              ಉಡುಪು
     −
Howl           ಕೂಗು
+
Howl                 ಕೂಗು
   −
Growled   ಗುಡುಗಿದರು
+
Growled           ಗುಡುಗಿದರು
   −
Wrapped      ಸುತ್ತಿ
+
Wrapped          ಸುತ್ತಿ
   −
Bluster         ಬಿರುಸು
+
Bluster             ಬಿರುಸು
   −
'''Warmth '''  '''ಉಷ್ಣತೆ'''
+
'''Warmth '''         '''ಉಷ್ಣತೆ'''
   −
'''Blazing   '''  '''ಜ್ವಲಿಸುತ್ತಿದೆ'''
+
'''Blazing   '''      '''ಜ್ವಲಿಸುತ್ತಿದೆ'''
 
[[Category:CELT in Kannada]]
 
[[Category:CELT in Kannada]]
 
[[Category:Kn Reading]]
 
[[Category:Kn Reading]]
 
[[Category:RIESI]]
 
[[Category:RIESI]]
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
RIESI
62

edits

Navigation menu