Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 148: Line 148:  
కాగ్నిటివ్ థియరిస్ట్ ప్రకారం, రెండవ భాషా సముపార్జన సంక్లిష్ట జ్ఞానాత్మక  నైపుణ్యాలను పొందడంగా పరిగణించబడుతుంది. భాష నేర్చుకోవడం అనేది ఒక నైపుణ్యాన్ని నేర్చుకోవడంగా పరిగణించబడుతుంది, ఎందుకంటే భాష యొక్క వివిధ అంశాలను ఒక మృదువైన పనితీరు కోసం సాధన చేయాలి. అందువలన సబ్‌స్కిల్స్ ఆటోమేటైజేషన్ అవసరం.  
 
కాగ్నిటివ్ థియరిస్ట్ ప్రకారం, రెండవ భాషా సముపార్జన సంక్లిష్ట జ్ఞానాత్మక  నైపుణ్యాలను పొందడంగా పరిగణించబడుతుంది. భాష నేర్చుకోవడం అనేది ఒక నైపుణ్యాన్ని నేర్చుకోవడంగా పరిగణించబడుతుంది, ఎందుకంటే భాష యొక్క వివిధ అంశాలను ఒక మృదువైన పనితీరు కోసం సాధన చేయాలి. అందువలన సబ్‌స్కిల్స్ ఆటోమేటైజేషన్ అవసరం.  
   −
'''Constructivism (నిర్మాణాత్మకవాదం)'''   
+
'''Constructivism (నిర్మాణాత్మకవాదం)'''
 +
 
 +
https://www.youtube.com/watch?v=7PK6h3ZKb6A&list=RDLV7PK6h3ZKb6A&index=1  
    
The traditional methods of teaching are based on objectivist view of knowledge. In objectivist paradigm, the teacher transmits knowledge to the learners who are considered as passive receivers of knowledge. In contrast, the constructivist paradigm is based on the assumption that knowledge is subjective and learners construct knowledge in the social and cultural environment in which they are embedded.  
 
The traditional methods of teaching are based on objectivist view of knowledge. In objectivist paradigm, the teacher transmits knowledge to the learners who are considered as passive receivers of knowledge. In contrast, the constructivist paradigm is based on the assumption that knowledge is subjective and learners construct knowledge in the social and cultural environment in which they are embedded.  
RIESI
66

edits

Navigation menu