Anonymous

Changes

From Karnataka Open Educational Resources
no edit summary
Line 1: Line 1: −
'''Session ಸೆಷನ್ 2'''
+
'''Purpose    ಉದ್ದೇಶ'''
   −
'''Purpose    ಉದ್ದೇಶ'''
+
 Facilitator elicits a few sentences about the importance of picture reading in the classroom.
   −
    Facilitator elicits a few sentences about the importance of picture reading in the classroom.
+
'''Discussion'''
   −
     
+
 what are the benefits of picture reading at primary school level?
   −
          Discussion
+
 ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಶಾಲಾ ಮಟ್ಟದಲ್ಲಿ ಚಿತ್ರ ಓದುವಿಕೆಯ ಪ್ರಯೋಜನಗಳು ಯಾವುವು?
   −
     
+
 what are the learning outcomes of picture reading?
   −
    what are the benefits of picture reading at primary school level?
+
 ಚಿತ್ರ ಓದುವಿಕೆಯ ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳು ಯಾವುವು?
   −
    ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಶಾಲಾ ಮಟ್ಟದಲ್ಲಿ ಚಿತ್ರ ಓದುವಿಕೆಯ ಪ್ರಯೋಜನಗಳು ಯಾವುವು?
+
 What lessons do you think children can learn from the picture  books?
   −
    what are the learning outcomes of picture reading?
+
 ಚಿತ್ರ ಪುಸ್ತಕಗಳಿಂದ ಮಕ್ಕಳು ಯಾವ ಪಾಠಗಳನ್ನು ಕಲಿಯಬಹುದು ಎಂದು ನೀವು ಭಾವಿಸುತ್ತೀರಿ?
   −
    ಚಿತ್ರ ಓದುವಿಕೆಯ ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳು ಯಾವುವು?
+
  How can images and pictures enhance reading?
   −
    What lessons do you think children can learn from the picture  books?
+
  ಚಿತ್ರಗಳು ಓದುವಿಕೆಯನ್ನು ಹೇಗೆ ಹೆಚ್ಚಿಸಬಹುದು?   
 
  −
    ಚಿತ್ರ ಪುಸ್ತಕಗಳಿಂದ ಮಕ್ಕಳು ಯಾವ ಪಾಠಗಳನ್ನು ಕಲಿಯಬಹುದು ಎಂದು ನೀವು ಭಾವಿಸುತ್ತೀರಿ?
  −
 
  −
    How can images and pictures enhance reading?
  −
 
  −
    ಚಿತ್ರಗಳು ಓದುವಿಕೆಯನ್ನು ಹೇಗೆ ಹೆಚ್ಚಿಸಬಹುದು?
  −
 
  −
     
  −
 
  −
  Audio link
  −
 
  −
 
  −
'''Task: 1  ಕಾರ್ಯ: 1 ''' 
      +
==   Audio link '''Task: 1  ಕಾರ್ಯ: 1 ''' ==
 
'''Picture reading.    '''  
 
'''Picture reading.    '''  
   Line 67: Line 55:     
    Participants read all sentences aloud and then correct the wrong statements.
 
    Participants read all sentences aloud and then correct the wrong statements.
  −
5
      
    Facilitator puts a few questions (given below) on the board for the participants to discuss.
 
    Facilitator puts a few questions (given below) on the board for the participants to discuss.
   −
 
+
==== '''Reflections: ಪ್ರತಿಫಲನಗಳು:''' ====
'''Reflections: ಪ್ರತಿಫಲನಗಳು:'''  
  −
 
   
-        How does this  activity help students  in developing their reading skill?
 
-        How does this  activity help students  in developing their reading skill?
   Line 87: Line 71:  
-       what aspects should we take into consideration when we select pictures for our  students?
 
-       what aspects should we take into consideration when we select pictures for our  students?
   −
'''Task: 2    Picture description ಪ್ರಶ್ನೆ: 2 ಚಿತ್ರ ವಿವರಣೆ'''
+
== '''Task: 2    Picture description ಪ್ರಶ್ನೆ: 2 ಚಿತ್ರ ವಿವರಣೆ''' ==
 
   
    Participants continue in the same groups. Facilitator distributes pictures from the textbooks to the groups. Each picture consists of 4 short descriptions. Among the 4, one text is correct, while others have minute changes.  S/he gives instructions as below…
 
    Participants continue in the same groups. Facilitator distributes pictures from the textbooks to the groups. Each picture consists of 4 short descriptions. Among the 4, one text is correct, while others have minute changes.  S/he gives instructions as below…
   Line 155: Line 138:  
v ಚಟುವಟಿಕೆ 1 ಮತ್ತು ಚಟುವಟಿಕೆ 2 ರಲ್ಲಿ ನೀವು ಯಾವುದೇ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನು ಕಾಣುತ್ತೀರಾ? ಹೌದು ಎಂದಾದಲ್ಲಿ, ವಿವರವಾಗಿ ವಿವರಿಸಿ.
 
v ಚಟುವಟಿಕೆ 1 ಮತ್ತು ಚಟುವಟಿಕೆ 2 ರಲ್ಲಿ ನೀವು ಯಾವುದೇ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನು ಕಾಣುತ್ತೀರಾ? ಹೌದು ಎಂದಾದಲ್ಲಿ, ವಿವರವಾಗಿ ವಿವರಿಸಿ.
   −
 
+
== '''Task 3 ಕಾರ್ಯ 3:''' ==
'''ಕಾರ್ಯ 3:'''  
  −
 
  −
'''Task 3:'''
  −
 
   
-       Observe the pictures given to your group and complete the task.
 
-       Observe the pictures given to your group and complete the task.
   Line 198: Line 177:       −
'''ಕಾರ್ಯ: 4'''
+
== '''Task: 4 ಕಾರ್ಯ: 4''' ==
 
  −
'''Task: 4'''  
  −
 
  −
'''Big-book preparation.'''
      +
== '''Big-book preparation.''' ==
 
'''Purpose:'''
 
'''Purpose:'''
  
RIESI
62

edits