Changes

Jump to navigation Jump to search
5,083 bytes added ,  07:41, 28 April 2023
added
Line 1: Line 1:  +
== '''OBJECTIVES:''' ==
 +
'''The sessions on reading aim to…'''
 +
 +
* '''activate    reading skills and sub-skills at the level of proficiency and    pedagogy'''
 +
'''OBJECTIVES: '''
 +
* '''cultivate    interest in reading and to inculcate effective reading habitsOBJECTIVES: '''
 +
* '''develop    creative and critical thinking skills using interesting, relevant    texts'''
 +
'''OBJECTIVES: '''
 +
* '''develop    new techniques and to design tasks and activities to enhance second    language learners’ reading skill'''
 +
'''OBJECTIVES: '''
 +
* '''assess    learners’ reading skillOBJECTIVES: '''
 +
 +
* '''బోధన    స్థాయి లో పఠన నైపుణ్యాలు  మరియు    ఉపనైపుణ్యాల లో ప్రావీణ్యత ను ప్రోత్సహించటం.    '''
 +
'''OBJECTIVES: '''
 +
* '''చదవడంలోఆసక్తినిపెంపొందించుతూ    సమర్థవంతమైనపఠనఅలవాట్లనుపెంపొందించుట.''' '''OBJECTIVES: '''
 +
* '''ఆసక్తికరమైనవిషయాలను చదవటం ద్వారా సృజనాత్మక  మరియు విమర్శనాత్మక ఆలోచనా నైపుణ్యాలను పెంపొందించుట.  OBJECTIVES: '''
 +
* '''కొత్త సాంకేతికత ను    వినియోగిస్తూ  వివిధ అభ్యాసాలుమరియుకృత్యాల ద్వారా ద్వితీయ భాష  అభ్యాసకుల  పఠననైపుణ్యాన్నిపెంపొందించుట.'''
 +
* '''అభ్యాసకులపఠననైపుణ్యాన్నిఅంచనావేయుట''' .
 +
 +
== '''''COMPONENTS''''' ==
 +
 +
* '''SESSION 1:    Using pictures for developing reading in young learnersOBJECTIVES: '''
 +
* '''SESSION 2:    Reading tasks and activities for beginnersOBJECTIVES: '''
 +
* '''SESSION 3:    Big books, Authentic materials and high frequency wordsOBJECTIVES: '''
 +
* '''SESSION 4:    Strategies for promoting reading comprehensionOBJECTIVES: '''
 +
* '''SESSION 5:    Assessment of ReadingOBJECTIVES: '''
 +
 +
'''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్OBJECTIVES: ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను   ఉపయోగించడం •'''
 +
 +
'''     సెషన్ 2: ప్రారంభకులకు పఠన  కృత్యాలు మరియు కార్యకలాపాలు •'''
 +
 +
'''     సెషన్ 3: పెద్ద పుస్తకాలు, ప్రామాణికమైన పదార్థాలు మరియు అధిక ఫ్రీక్వెన్సీ  పదాలు •'''
 +
 +
'''     సెషన్ 4: చదివి అర్థంచేసుకోగల నైపుణ్యన్ని పెంపొందించడానికి వ్యూహాలు.  '''
 +
 +
'''     సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.'''
 +
 +
*  '''''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)'''''  '''''“''శరీరానికివ్యాయామం  ఏటువంటిదో మనసుకు   పఠనం అటువంటిది  ” (రిచర్డ్స్టీల్)'''  '''''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)'''  '''Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.'''
 +
 +
'''Lord Bacon, the famous essayist has rightly  said, “Reading maketh a full man”.పఠనం మనిషిని పరిపూర్ణున్ని చేస్తుంది.'''
 +
 +
'''These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by  introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest  teaching methods, exploring and interacting with the text-book.'''''
 +
 +
'''''ఈసెషన్‌లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్‌ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.'''''
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:RIESI]]
 
[[Category:RIESI]]
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />

Navigation menu