Changes

Jump to navigation Jump to search
67 bytes removed ,  16:50, 28 April 2023
no edit summary
Line 2: Line 2:  
'''The sessions on reading aim to…'''
 
'''The sessions on reading aim to…'''
   −
* activate reading skills and sub-skills at the level of proficiency and    pedagogy
+
# activate reading skills and sub-skills at the level of proficiency and    pedagogy
 +
# cultivate interest in reading and to inculcate effective reading habits
 +
# develop creative and critical thinking skills using interesting, relevant    texts
 +
# develop new techniques and to design tasks and activities to enhance second    language learners’ reading skill
 +
# assess learners’ reading skill
   −
* cultivate interest in reading and to inculcate effective reading habits
+
# బోధన    స్థాయి లో పఠన నైపుణ్యాలు  మరియు    ఉపనైపుణ్యాల లో ప్రావీణ్యత ను ప్రోత్సహించటం.    
* develop creative and critical thinking skills using interesting, relevant    texts
+
# చదవడంలోఆసక్తినిపెంపొందించుతూ    సమర్థవంతమైనపఠనఅలవాట్లనుపెంపొందించుట.
 
+
# ఆసక్తికరమైనవిషయాలను చదవటం ద్వారా సృజనాత్మక  మరియు విమర్శనాత్మక ఆలోచనా నైపుణ్యాలను పెంపొందించుట.
* develop new techniques and to design tasks and activities to enhance second    language learners’ reading skill
+
# కొత్త సాంకేతికత ను    వినియోగిస్తూ  వివిధ అభ్యాసాలుమరియుకృత్యాల ద్వారా ద్వితీయ భాష  అభ్యాసకుల  పఠననైపుణ్యాన్నిపెంపొందించుట.
 
+
# అభ్యాసకులపఠననైపుణ్యాన్నిఅంచనావేయుట .
* assess learners’ reading skill
  −
 
  −
* '''బోధన    స్థాయి లో పఠన నైపుణ్యాలు  మరియు    ఉపనైపుణ్యాల లో ప్రావీణ్యత ను ప్రోత్సహించటం.    '''
  −
 
  −
* '''చదవడంలోఆసక్తినిపెంపొందించుతూ    సమర్థవంతమైనపఠనఅలవాట్లనుపెంపొందించుట.'''
  −
* '''ఆసక్తికరమైనవిషయాలను చదవటం ద్వారా సృజనాత్మక  మరియు విమర్శనాత్మక ఆలోచనా నైపుణ్యాలను పెంపొందించుట.'''
  −
* '''కొత్త సాంకేతికత ను    వినియోగిస్తూ  వివిధ అభ్యాసాలుమరియుకృత్యాల ద్వారా ద్వితీయ భాష  అభ్యాసకుల  పఠననైపుణ్యాన్నిపెంపొందించుట.'''
  −
* '''అభ్యాసకులపఠననైపుణ్యాన్నిఅంచనావేయుట''' .
      
== '''''COMPONENTS''''' ==
 
== '''''COMPONENTS''''' ==
Line 26: Line 22:  
* SESSION 5:    Assessment of Reading 
 
* SESSION 5:    Assessment of Reading 
   −
'''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను   ఉపయోగించడం •'''
+
సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను   ఉపయోగించడం •
   −
'''     సెషన్ 2: ప్రారంభకులకు పఠన  కృత్యాలు మరియు కార్యకలాపాలు •'''
+
     సెషన్ 2: ప్రారంభకులకు పఠన  కృత్యాలు మరియు కార్యకలాపాలు •
   −
'''     సెషన్ 3: పెద్ద పుస్తకాలు, ప్రామాణికమైన పదార్థాలు మరియు అధిక ఫ్రీక్వెన్సీ  పదాలు •'''
+
     సెషన్ 3: పెద్ద పుస్తకాలు, ప్రామాణికమైన పదార్థాలు మరియు అధిక ఫ్రీక్వెన్సీ  పదాలు •
   −
'''     సెషన్ 4: చదివి అర్థంచేసుకోగల నైపుణ్యన్ని పెంపొందించడానికి వ్యూహాలు.  '''
+
     సెషన్ 4: చదివి అర్థంచేసుకోగల నైపుణ్యన్ని పెంపొందించడానికి వ్యూహాలు.  
   −
'''     సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.'''
+
     సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.
    
*  ''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)''  ''“''శరీరానికివ్యాయామం  ఏటువంటిదో మనసుకు   పఠనం అటువంటిది  ” (రిచర్డ్స్టీల్)  ''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)  Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.
 
*  ''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)''  ''“''శరీరానికివ్యాయామం  ఏటువంటిదో మనసుకు   పఠనం అటువంటిది  ” (రిచర్డ్స్టీల్)  ''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)  Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.
Line 42: Line 38:  
These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by  introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest  teaching methods, exploring and interacting with the text-book.''
 
These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by  introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest  teaching methods, exploring and interacting with the text-book.''
   −
'''''ఈసెషన్‌లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్‌ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.'''''
+
''ఈసెషన్‌లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్‌ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం'''.'''''
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:CELT in Telugu]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:Te Reading]]
 
[[Category:RIESI]]
 
[[Category:RIESI]]
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />

Navigation menu