Changes

Jump to navigation Jump to search
97 bytes removed ,  11:37, 28 April 2023
Line 20: Line 20:  
== '''''COMPONENTS''''' ==
 
== '''''COMPONENTS''''' ==
   −
* SESSION 1:    Using pictures for developing reading in young learnersOBJECTIVES: 
+
* SESSION 1:    Using pictures for developing reading in young learners
* SESSION 2:    Reading tasks and activities for beginnersOBJECTIVES: 
+
* SESSION 2:    Reading tasks and activities for beginners
* SESSION 3:    Big books, Authentic materials and high frequency wordsOBJECTIVES: 
+
* SESSION 3:    Big books, Authentic materials and high frequency words 
* SESSION 4:    Strategies for promoting reading comprehensionOBJECTIVES: 
+
* SESSION 4:    Strategies for promoting reading comprehension
* SESSION 5:    Assessment of ReadingOBJECTIVES: 
+
* SESSION 5:    Assessment of Reading 
    
'''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను   ఉపయోగించడం •'''
 
'''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను   ఉపయోగించడం •'''
Line 36: Line 36:  
'''     సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.'''
 
'''     సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.'''
   −
'''''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)'''''  '''''“''శరీరానికివ్యాయామం  ఏటువంటిదో మనసుకు   పఠనం అటువంటిది  ” (రిచర్డ్స్టీల్)''' '''''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)''' '''Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.'''
+
*  ''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)''  ''“''శరీరానికివ్యాయామం  ఏటువంటిదో మనసుకు   పఠనం అటువంటిది  ” (రిచర్డ్స్టీల్)  ''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)  Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.
   −
'''Lord Bacon, the famous essayist has rightly  said, “Reading maketh a full man”.పఠనం మనిషిని పరిపూర్ణున్ని చేస్తుంది.'''
+
Lord Bacon, the famous essayist has rightly  said, “Reading maketh a full man”.పఠనం మనిషిని పరిపూర్ణున్ని చేస్తుంది.
   −
'''These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by  introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest  teaching methods, exploring and interacting with the text-book.'''''
+
These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by  introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest  teaching methods, exploring and interacting with the text-book.''
    
'''''ఈసెషన్‌లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్‌ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.'''''
 
'''''ఈసెషన్‌లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్‌ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.'''''

Navigation menu