Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 11: Line 11:  
'''Expected Answers:'''
 
'''Expected Answers:'''
   −
* Students read mostly the text books. They read the pictures, text on walls, etc.
+
* Students read mostly the text books. They read the pictures, text on walls,etc.
 
* Students read the name boards, pamphlets, wrappers, etc.
 
* Students read the name boards, pamphlets, wrappers, etc.
   Line 20: Line 20:  
Expected answers - tickets, pamphlets, etc.
 
Expected answers - tickets, pamphlets, etc.
   −
* Facilitator asks participants to list the places where students get the opportunities to read English?
+
* Facilitator asks participants to list the places where students get the opportunities to read English?
    
Expected answers – railway stations, bus stops, shops, etc
 
Expected answers – railway stations, bus stops, shops, etc
   −
* Facilitator asks participants –What are the details that a student can get to read from these below titles?
+
* Facilitator asks participants –What are the details that a student can get to read from these below titles?
 +
* വിദ്യാർത്ഥികളെ വായിക്കാൻ സഹായിക്കുന്ന മെറ്റീരിയലുകൾ ലിസ്റ്റ് ചെയ്യാൻ ഫെസിലിറ്റേറ്റർ  ആവശ്യപ്പെടുന്നു.  പ്രതീക്ഷിക്കുന്ന ഉത്തരങ്ങൾ - ടിക്കറ്റുകൾ, ലഘുലേഖകൾ മുതലായവ.   Ø വിദ്യാർത്ഥികൾക്ക് ഇംഗ്ലീഷ് വായിക്കാൻ അവസരം ലഭിക്കുന്ന സ്ഥലങ്ങൾ ലിസ്റ്റ് ചെയ്യാൻ ഫെസിലിറ്റേറ്റർ  പങ്കെടുക്കുന്നവരോട് ആവശ്യപ്പെടുന്നുണ്ടോ?  പ്രതീക്ഷിക്കുന്ന ഉത്തരങ്ങൾ - റെയിൽവേ സ്റ്റേഷനുകൾ, ബസ് സ്റ്റോപ്പുകൾ, കടകൾ മുതലായവ  Ø ഫെസിലിറ്റേറ്റർ പങ്കെടുക്കുന്നവരോട് ചോദിക്കുന്നു - ചുവടെയുള്ള ഈ തലക്കെട്ടുകളിൽ നിന്ന് ഒരു വിദ്യാർത്ഥിക്ക് വായിക്കാൻ കഴിയുന്ന വിശദാംശങ്ങൾ എന്തൊക്കെയാണ്?
    
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
Line 49: Line 50:  
'''Reflection:'''
 
'''Reflection:'''
   −
* How do these materials help in enhancing the reading skill among learners?
+
* How do these materials help in enhancing the reading skill among learners?
   −
* Why should we use these materials to develop students’ reading skill rather than depending only on text book?
+
* Why should we use these materials to develop students’ reading skill rather than depending only on text book?
* How would these materials help in making the students read and understand their text book activities?
+
* How would these materials help in making the students read and understand their text book activities?
* Are these materials supportive to their text book? If yes, how? If no, why?
+
* Are these materials supportive to their text book? If yes, how? If no,why?
   −
* Facilitator writes the points that the participants give and sums up the discussion.
+
* Facilitator writes the points that the participants give and sums up the discussion.
 +
* പഠിതാക്കൾക്കിടയിൽ വായനാ വൈദഗ്ദ്ധ്യം വർധിപ്പിക്കുന്നതിന് ഈ സാമഗ്രികൾ എങ്ങനെ സഹായിക്കുന്നു?  · പാഠപുസ്തകത്തെ മാത്രം ആശ്രയിക്കുന്നതിനുപകരം വിദ്യാർത്ഥികളുടെ വായനാ വൈദഗ്ദ്ധ്യം വികസിപ്പിക്കുന്നതിന് ഈ സാമഗ്രികൾ ഉപയോഗിക്കേണ്ടത് എന്തുകൊണ്ട്?  വിദ്യാർത്ഥികളെ അവരുടെ പാഠപുസ്തക പ്രവർത്തനങ്ങൾ വായിക്കാനും മനസ്സിലാക്കാനും ഈ സാമഗ്രികൾ എങ്ങനെ സഹായിക്കും?  · ഈ സാമഗ്രികൾ അവരുടെ പാഠപുസ്തകത്തെ പിന്തുണയ്ക്കുന്നുണ്ടോ? ഉണ്ടെങ്കിൽ, എങ്ങനെ? ഇല്ലെങ്കിൽ, എന്തുകൊണ്ട്?  <br />Ø ഫെസിലിറ്റേറ്റർ പങ്കെടുക്കുന്നവർ നൽകുന്ന പോയിന്റുകൾ എഴുതുകയും ചർച്ചയെ സംഗ്രഹിക്കുകയും ചെയ്യുന്നു.
    
'''Expected answers'''
 
'''Expected answers'''
RIESI
96

edits

Navigation menu