Line 11: |
Line 11: |
| '''Expected Answers:''' | | '''Expected Answers:''' |
| | | |
− | * Students read mostly the text books. They read the pictures, text on walls,etc. | + | * Students read mostly the text books. They read the pictures, text on walls, etc. |
| * Students read the name boards, pamphlets, wrappers, etc. | | * Students read the name boards, pamphlets, wrappers, etc. |
| | | |
Line 20: |
Line 20: |
| Expected answers - tickets, pamphlets, etc. | | Expected answers - tickets, pamphlets, etc. |
| | | |
− | * Facilitator asks participants to list the places where students get the opportunities to read English? | + | * Facilitator asks participants to list the places where students get the opportunities to read English? |
| | | |
| Expected answers – railway stations, bus stops, shops, etc | | Expected answers – railway stations, bus stops, shops, etc |
| | | |
− | * Facilitator asks participants –What are the details that a student can get to read from these below titles? | + | * Facilitator asks participants –What are the details that a student can get to read from these below titles? |
− | * വിദ്യാർത്ഥികളെ വായിക്കാൻ സഹായിക്കുന്ന മെറ്റീരിയലുകൾ ലിസ്റ്റ് ചെയ്യാൻ ഫെസിലിറ്റേറ്റർ ആവശ്യപ്പെടുന്നു. പ്രതീക്ഷിക്കുന്ന ഉത്തരങ്ങൾ - ടിക്കറ്റുകൾ, ലഘുലേഖകൾ മുതലായവ. Ø വിദ്യാർത്ഥികൾക്ക് ഇംഗ്ലീഷ് വായിക്കാൻ അവസരം ലഭിക്കുന്ന സ്ഥലങ്ങൾ ലിസ്റ്റ് ചെയ്യാൻ ഫെസിലിറ്റേറ്റർ പങ്കെടുക്കുന്നവരോട് ആവശ്യപ്പെടുന്നുണ്ടോ? പ്രതീക്ഷിക്കുന്ന ഉത്തരങ്ങൾ - റെയിൽവേ സ്റ്റേഷനുകൾ, ബസ് സ്റ്റോപ്പുകൾ, കടകൾ മുതലായവ Ø ഫെസിലിറ്റേറ്റർ പങ്കെടുക്കുന്നവരോട് ചോദിക്കുന്നു - ചുവടെയുള്ള ഈ തലക്കെട്ടുകളിൽ നിന്ന് ഒരു വിദ്യാർത്ഥിക്ക് വായിക്കാൻ കഴിയുന്ന വിശദാംശങ്ങൾ എന്തൊക്കെയാണ്?
| |
| | | |
| {| class="wikitable" | | {| class="wikitable" |
Line 50: |
Line 49: |
| '''Reflection:''' | | '''Reflection:''' |
| | | |
− | * How do these materials help in enhancing the reading skill among learners? | + | * How do these materials help in enhancing the reading skill among learners? |
| | | |
− | * Why should we use these materials to develop students’ reading skill rather than depending only on text book? | + | * Why should we use these materials to develop students’ reading skill rather than depending only on text book? |
− | * How would these materials help in making the students read and understand their text book activities? | + | * How would these materials help in making the students read and understand their text book activities? |
− | * Are these materials supportive to their text book? If yes, how? If no,why? | + | * Are these materials supportive to their text book? If yes, how? If no, why? |
| | | |
− | * Facilitator writes the points that the participants give and sums up the discussion. | + | * Facilitator writes the points that the participants give and sums up the discussion. |
− | * പഠിതാക്കൾക്കിടയിൽ വായനാ വൈദഗ്ദ്ധ്യം വർധിപ്പിക്കുന്നതിന് ഈ സാമഗ്രികൾ എങ്ങനെ സഹായിക്കുന്നു? · പാഠപുസ്തകത്തെ മാത്രം ആശ്രയിക്കുന്നതിനുപകരം വിദ്യാർത്ഥികളുടെ വായനാ വൈദഗ്ദ്ധ്യം വികസിപ്പിക്കുന്നതിന് ഈ സാമഗ്രികൾ ഉപയോഗിക്കേണ്ടത് എന്തുകൊണ്ട്? വിദ്യാർത്ഥികളെ അവരുടെ പാഠപുസ്തക പ്രവർത്തനങ്ങൾ വായിക്കാനും മനസ്സിലാക്കാനും ഈ സാമഗ്രികൾ എങ്ങനെ സഹായിക്കും? · ഈ സാമഗ്രികൾ അവരുടെ പാഠപുസ്തകത്തെ പിന്തുണയ്ക്കുന്നുണ്ടോ? ഉണ്ടെങ്കിൽ, എങ്ങനെ? ഇല്ലെങ്കിൽ, എന്തുകൊണ്ട്? <br />Ø ഫെസിലിറ്റേറ്റർ പങ്കെടുക്കുന്നവർ നൽകുന്ന പോയിന്റുകൾ എഴുതുകയും ചർച്ചയെ സംഗ്രഹിക്കുകയും ചെയ്യുന്നു.
| |
| | | |
| '''Expected answers''' | | '''Expected answers''' |