Line 251: |
Line 251: |
| ಗುಂಪು 3 - ಅದೇ ಪಠ್ಯವನ್ನು ಸಂಭಾಷಣೆಯ ರೂಪದಲ್ಲಿ ಪ್ರಸ್ತುತಪಡಿಸುವುದು. | | ಗುಂಪು 3 - ಅದೇ ಪಠ್ಯವನ್ನು ಸಂಭಾಷಣೆಯ ರೂಪದಲ್ಲಿ ಪ್ರಸ್ತುತಪಡಿಸುವುದು. |
| | | |
| + | |
| + | Link to the story: |
| + | |
| + | <nowiki>http://read.gov/aesop/143.html</nowiki> |
| + | |
| + | |
| + | '''You Tube link for the story:''' |
| + | |
| + | '''<nowiki>https://youtu.be/0GGvRtuxglM</nowiki>''' |
| + | |
| + | '''ಈಗ ನಾವು ಪಂಚತಂತ್ರದ ಕಥೆಗಳಲ್ಲಿ ಒಂದನ್ನು ನೋಡೋಣ''' |
| + | |
| + | '''Video link….. <nowiki>https://youtube.com/watch?v=AKCF0uadCs0&feature=share</nowiki>''' |
| + | |
| + | '''Reflection:''' |
| + | |
| + | * How do you think different styles of reading make a difference to learners at the primary level? |
| + | |
| + | Did you notice the difference in reading styles of the three groups? |
| + | |
| + | * What do you mean by chunk reading? |
| + | * What is the difference between narrating and conversation form of reading |
| + | * Discussion --facilitator elicits from the participants |
| + | |
| + | '''ಪ್ರತಿಫಲನ''' |
| + | |
| + | 1. ವಿಭಿನ್ನ ಓದುವ ಶೈಲಿಗಳು ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಮಟ್ಟದಲ್ಲಿ ಕಲಿಯುವವರಿಗೆ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನುಂಟು ಮಾಡುತ್ತವೆ ಎಂದು ನೀವು ಹೇಗೆ ಭಾವಿಸುತ್ತೀರಿ? |
| + | |
| + | ಮೂರು ಗುಂಪುಗಳ ಓದುವ ಶೈಲಿಗಳಲ್ಲಿನ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನು ನೀವು ಗಮನಿಸಿದ್ದೀರಾ? |
| + | |
| + | 2. ತುಂಡು ಓದುವಿಕೆ ಎಂದರೇನು? |
| + | |
| + | 3. ಓದುವಿಕೆಯ ನಿರೂಪಣೆ ಮತ್ತು ಸಂಭಾಷಣೆಯ ರೂಪದ ನಡುವಿನ ವ್ಯತ್ಯಾಸವೇನು? |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | '''Follow-up''' |
| + | |
| + | The facilitator divides the class into 4 groups and assigns a prose from Marigold-3 (prose - pg 81-82 and poem – pg, 43) to each group. S/he instructs as follows: |
| + | |
| + | '''Group -1''' Read the text with expressions. |
| + | |
| + | '''Group -2''' Narrate the lesson as a story. |
| + | |
| + | '''Group - 3''' Present the lesson in the form of a conversation. |
| + | |
| + | '''Group - 4''' Recite the poem of that unit, |
| + | |
| + | - While a group is presenting their task, the other groups refer to that particular unit from their textbooks. |
| [[Category:CELT in Kannada]] | | [[Category:CELT in Kannada]] |
| [[Category:Kn Reading]] | | [[Category:Kn Reading]] |
| [[Category:RIESI]] | | [[Category:RIESI]] |
| <bs:pageaccess groups="RIESI" /> | | <bs:pageaccess groups="RIESI" /> |