Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 251: Line 251:  
ಗುಂಪು 3 - ಅದೇ ಪಠ್ಯವನ್ನು ಸಂಭಾಷಣೆಯ ರೂಪದಲ್ಲಿ ಪ್ರಸ್ತುತಪಡಿಸುವುದು.
 
ಗುಂಪು 3 - ಅದೇ ಪಠ್ಯವನ್ನು ಸಂಭಾಷಣೆಯ ರೂಪದಲ್ಲಿ ಪ್ರಸ್ತುತಪಡಿಸುವುದು.
    +
 +
Link to the story:
 +
 +
<nowiki>http://read.gov/aesop/143.html</nowiki>
 +
 +
 +
'''You Tube link for the story:'''
 +
 +
'''<nowiki>https://youtu.be/0GGvRtuxglM</nowiki>'''
 +
 +
'''ಈಗ ನಾವು ಪಂಚತಂತ್ರದ ಕಥೆಗಳಲ್ಲಿ ಒಂದನ್ನು ನೋಡೋಣ'''
 +
 +
'''Video link…..  <nowiki>https://youtube.com/watch?v=AKCF0uadCs0&feature=share</nowiki>''' 
 +
 +
'''Reflection:'''
 +
 +
* How    do you think different styles of reading make a difference to learners at    the primary level?
 +
 +
Did you notice the difference in reading styles of the three groups?
 +
 +
* What    do you mean by chunk reading?
 +
* What    is the difference between narrating and conversation form of reading
 +
* Discussion  --facilitator elicits  from the participants
 +
 +
'''ಪ್ರತಿಫಲನ'''
 +
 +
1.     ವಿಭಿನ್ನ ಓದುವ ಶೈಲಿಗಳು ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಮಟ್ಟದಲ್ಲಿ ಕಲಿಯುವವರಿಗೆ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನುಂಟು ಮಾಡುತ್ತವೆ ಎಂದು ನೀವು ಹೇಗೆ ಭಾವಿಸುತ್ತೀರಿ?
 +
 +
ಮೂರು ಗುಂಪುಗಳ ಓದುವ ಶೈಲಿಗಳಲ್ಲಿನ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನು ನೀವು ಗಮನಿಸಿದ್ದೀರಾ?
 +
 +
2.     ತುಂಡು ಓದುವಿಕೆ ಎಂದರೇನು?
 +
 +
3.     ಓದುವಿಕೆಯ ನಿರೂಪಣೆ ಮತ್ತು ಸಂಭಾಷಣೆಯ ರೂಪದ ನಡುವಿನ ವ್ಯತ್ಯಾಸವೇನು?
 +
 +
 +
 +
'''Follow-up'''
 +
 +
    The facilitator divides the class into 4 groups and assigns a prose from Marigold-3 (prose - pg 81-82 and poem – pg, 43) to each group. S/he instructs as follows:
 +
 +
'''Group -1''' Read the text with expressions.
 +
 +
'''Group -2''' Narrate the lesson as a story.
 +
 +
'''Group - 3''' Present the lesson in the form of a conversation.
 +
 +
'''Group - 4''' Recite the poem of that unit,
 +
 +
-       While a group is presenting their task, the other groups refer to that particular unit from their textbooks.
 
[[Category:CELT in Kannada]]
 
[[Category:CELT in Kannada]]
 
[[Category:Kn Reading]]
 
[[Category:Kn Reading]]
 
[[Category:RIESI]]
 
[[Category:RIESI]]
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
 
  <bs:pageaccess groups="RIESI" />
RIESI
62

edits

Navigation menu