Line 38: |
Line 38: |
| Facilitator divides the class into 2 groups. Each group is given a picture selected from the textbooks of grade 3. At the back of the picture are given a set of statements. The facilitator gives instructions saying-“Read the picture, then read the statements given below and write if the statements are true or false. Correct the mistakes in the false statements. | | Facilitator divides the class into 2 groups. Each group is given a picture selected from the textbooks of grade 3. At the back of the picture are given a set of statements. The facilitator gives instructions saying-“Read the picture, then read the statements given below and write if the statements are true or false. Correct the mistakes in the false statements. |
| | | |
| + | Participants read all sentences aloud and then correct the wrong statements. |
| + | |
| + | 5 |
| + | |
| + | Facilitator puts a few questions (given below) on the board for the participants to discuss. |
| + | |
| + | |
| + | '''Reflections: ಪ್ರತಿಫಲನಗಳು:''' |
| + | |
| + | - How does this activity help students in developing their reading skill? |
| + | |
| + | - ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯು ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳಿಗೆ ತಮ್ಮ ಓದುವ ಕೌಶಲ್ಯವನ್ನು ಅಭಿವೃದ್ಧಿಪಡಿಸಲು ಹೇಗೆ ಸಹಾಯ ಮಾಡುತ್ತದೆ? |
| + | |
| + | - Will the primary school students be able to do these kinds of activities? Explain |
| + | |
| + | - ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಶಾಲಾ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಈ ರೀತಿಯ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ಮಾಡಲು ಸಾಧ್ಯವಾಗುತ್ತದೆಯೇ? ವಿವರಿಸಿ |
| + | |
| + | - How should we prepare our students to do these kinds of activities?ಈ ರೀತಿಯ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ಮಾಡಲು ನಮ್ಮ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳನ್ನು ನಾವು ಹೇಗೆ ಸಿದ್ಧಪಡಿಸಬೇಕು? |
| + | |
| + | - what aspects should we take into consideration when we select pictures for our students? |
| + | |
| + | '''Task: 2 Picture description ಪ್ರಶ್ನೆ: 2 ಚಿತ್ರ ವಿವರಣೆ''' |
| + | |
| + | Participants continue in the same groups. Facilitator distributes pictures from the textbooks to the groups. Each picture consists of 4 short descriptions. Among the 4, one text is correct, while others have minute changes. S/he gives instructions as below… |
| + | |
| + | ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳು ಅದೇ ಗುಂಪುಗಳಲ್ಲಿ ಮುಂದುವರಿಯುತ್ತಾರೆ. ಆಯೋಜಕರು ಪಠ್ಯಪುಸ್ತಕಗಳ ಚಿತ್ರಗಳನ್ನು ಗುಂಪುಗಳಿಗೆ ವಿತರಿಸುತ್ತಾರೆ. ಪ್ರತಿ ಚಿತ್ರವು 4 ಸಣ್ಣ ವಿವರಣೆಗಳನ್ನು ಒಳಗೊಂಡಿದೆ. 4 ರಲ್ಲಿ, ಒಂದು ಪಠ್ಯವು ಸರಿಯಾಗಿದೆ, ಆದರೆ ಇತರವು ಸೂಕ್ಷ್ಮ ಬದಲಾವಣೆಗಳನ್ನು ಹೊಂದಿವೆ. ಅವನು / ಅವಳು ಈ ಕೆಳಗಿನಂತೆ ಸೂಚನೆಗಳನ್ನು ನೀಡುತ್ತಾರೆ... |
| + | |
| + | · Read the picture. |
| + | |
| + | · ಚಿತ್ರವನ್ನು ಓದಿ |
| + | |
| + | · Read all the descriptions carefully. |
| + | |
| + | · ಎಲ್ಲಾ ವಿವರಣೆಗಳನ್ನು ಎಚ್ಚರಿಕೆಯಿಂದ ಓದಿ. |
| + | |
| + | · Choose the accurate description and read it aloud |
| + | |
| + | · ನಿಖರವಾದ ವಿವರಣೆಯನ್ನು ಆರಿಸಿ ಮತ್ತು ಅದನ್ನು ಗಟ್ಟಿಯಾಗಿ ಓದಿ |
| + | |
| + | · Read out the changes you observed in the rest of the descriptions. |
| + | |
| + | · ಉಳಿದ ವಿವರಣೆಗಳಲ್ಲಿ ನೀವು ಗಮನಿಸಿದ ಬದಲಾವಣೆಗಳನ್ನು ಓದಿ. |
| | | |
| | | |