Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 38: Line 38:  
    Facilitator divides the class into 2 groups. Each group is given a picture selected from the textbooks of grade 3. At the back of the picture are given a set of statements. The facilitator gives instructions saying-“Read the picture, then read the statements given below and write if the statements are true or false. Correct the mistakes in the false statements.
 
    Facilitator divides the class into 2 groups. Each group is given a picture selected from the textbooks of grade 3. At the back of the picture are given a set of statements. The facilitator gives instructions saying-“Read the picture, then read the statements given below and write if the statements are true or false. Correct the mistakes in the false statements.
    +
    Participants read all sentences aloud and then correct the wrong statements.
 +
 +
5
 +
 +
    Facilitator puts a few questions (given below) on the board for the participants to discuss.
 +
 +
 +
'''Reflections: ಪ್ರತಿಫಲನಗಳು:'''
 +
 +
-        How does this  activity help students  in developing their reading skill?
 +
 +
-       ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯು ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳಿಗೆ  ತಮ್ಮ ಓದುವ ಕೌಶಲ್ಯವನ್ನು ಅಭಿವೃದ್ಧಿಪಡಿಸಲು ಹೇಗೆ  ಸಹಾಯ ಮಾಡುತ್ತದೆ?
 +
 +
-       Will the primary school students be able to do these kinds of activities? Explain
 +
 +
-       ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಶಾಲಾ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಈ ರೀತಿಯ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ಮಾಡಲು ಸಾಧ್ಯವಾಗುತ್ತದೆಯೇ? ವಿವರಿಸಿ
 +
 +
-        How should we prepare our students to do these kinds of activities?ಈ ರೀತಿಯ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ಮಾಡಲು ನಮ್ಮ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳನ್ನು ನಾವು ಹೇಗೆ ಸಿದ್ಧಪಡಿಸಬೇಕು?
 +
 +
-       what aspects should we take into consideration when we select pictures for our  students?
 +
 +
'''Task: 2    Picture description ಪ್ರಶ್ನೆ: 2 ಚಿತ್ರ ವಿವರಣೆ''' 
 +
 +
    Participants continue in the same groups. Facilitator distributes pictures from the textbooks to the groups. Each picture consists of 4 short descriptions. Among the 4, one text is correct, while others have minute changes.  S/he gives instructions as below…
 +
 +
    ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳು ಅದೇ ಗುಂಪುಗಳಲ್ಲಿ ಮುಂದುವರಿಯುತ್ತಾರೆ. ಆಯೋಜಕರು ಪಠ್ಯಪುಸ್ತಕಗಳ ಚಿತ್ರಗಳನ್ನು ಗುಂಪುಗಳಿಗೆ ವಿತರಿಸುತ್ತಾರೆ. ಪ್ರತಿ ಚಿತ್ರವು 4 ಸಣ್ಣ ವಿವರಣೆಗಳನ್ನು ಒಳಗೊಂಡಿದೆ. 4 ರಲ್ಲಿ, ಒಂದು ಪಠ್ಯವು ಸರಿಯಾಗಿದೆ, ಆದರೆ ಇತರವು ಸೂಕ್ಷ್ಮ ಬದಲಾವಣೆಗಳನ್ನು ಹೊಂದಿವೆ.  ಅವನು / ಅವಳು ಈ ಕೆಳಗಿನಂತೆ ಸೂಚನೆಗಳನ್ನು ನೀಡುತ್ತಾರೆ...
 +
 +
·       Read the picture.
 +
 +
·       ಚಿತ್ರವನ್ನು ಓದಿ
 +
 +
·       Read all the descriptions carefully.
 +
 +
·       ಎಲ್ಲಾ ವಿವರಣೆಗಳನ್ನು ಎಚ್ಚರಿಕೆಯಿಂದ ಓದಿ.                                                                
 +
 +
·       Choose the accurate description and read it aloud
 +
 +
·       ನಿಖರವಾದ ವಿವರಣೆಯನ್ನು ಆರಿಸಿ ಮತ್ತು ಅದನ್ನು ಗಟ್ಟಿಯಾಗಿ ಓದಿ
 +
 +
·       Read out the changes you observed in the rest of the descriptions.
 +
 +
·       ಉಳಿದ ವಿವರಣೆಗಳಲ್ಲಿ ನೀವು ಗಮನಿಸಿದ ಬದಲಾವಣೆಗಳನ್ನು ಓದಿ.
     
RIESI
62

edits

Navigation menu