Line 1,100: |
Line 1,100: |
| 1. '''<big>Visualising and drawing:</big>''' After reading the storybooks students are encouraged to draw the characters in the story and created a bubble to write the dialogues, this activity helps them to comprehend the given story without the help of the teacher. My students love drawing, so they did this task with utmost care. Students started working in groups and helping each other and started discussion while drawing which resulted in meaning making. Here is a sample drawing of my students. | | 1. '''<big>Visualising and drawing:</big>''' After reading the storybooks students are encouraged to draw the characters in the story and created a bubble to write the dialogues, this activity helps them to comprehend the given story without the help of the teacher. My students love drawing, so they did this task with utmost care. Students started working in groups and helping each other and started discussion while drawing which resulted in meaning making. Here is a sample drawing of my students. |
| [[File:V1.jpg|left|thumb|445x445px]] | | [[File:V1.jpg|left|thumb|445x445px]] |
− | [[File:V2.jpg|center|thumb|487x487px]] | + | [[File:V2.jpg|center|thumb|487x487px]]3. ಕಲ್ಪಿಸಿಕೊಳ್ಳುವುದು ಮತ್ತು ಚಿತ್ರಿಸುವುದು: ಕಥೆಪುಸ್ತಕಗಳನ್ನು ಓದಿದ ನಂತರ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಕಥೆಯಲ್ಲಿನ ಪಾತ್ರಗಳನ್ನು ಚಿತ್ರಿಸಲು ಪ್ರೋತ್ಸಾಹಿಸಲಾಗುತ್ತದೆ ಮತ್ತು ಸಂಭಾಷಣೆಗಳನ್ನು ಬರೆಯಲು ಒಂದು ಬಬಲ್ ಅನ್ನು ರಚಿಸಲಾಗಿದೆ, ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯು ಶಿಕ್ಷಕರ ಸಹಾಯವಿಲ್ಲದೆ, ನೀಡಿದ ಕಥೆಯನ್ನು ಗ್ರಹಿಸಲು ಸಹಾಯ ಮಾಡುತ್ತದೆ. ನನ್ನ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ರೇಖಾಚಿತ್ರವನ್ನು ಇಷ್ಟಪಡುತ್ತಾರೆ, ಆದ್ದರಿಂದ ಅವರು ಈ ಕೆಲಸವನ್ನು ಅತ್ಯಂತ ಎಚ್ಚರಿಕೆಯಿಂದ ಮಾಡಿದರು. ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಗುಂಪುಗಳಲ್ಲಿ ಕೆಲಸ ಮಾಡಲು ಮತ್ತು ಪರಸ್ಪರ ಸಹಾಯ ಮಾಡಲು ಪ್ರಾರಂಭಿಸಿದರು ಮತ್ತು ಚಿತ್ರಕಲೆ ಮಾಡುವಾಗ ಚರ್ಚೆಯನ್ನು ಪ್ರಾರಂಭಿಸಿದರು, ಇದು ಅರ್ಥವನ್ನು ರೂಪಿಸಲು ಕಾರಣವಾಯಿತು. ನನ್ನ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳ ಮಾದರಿ ರೇಖಾಚಿತ್ರ ಇಲ್ಲಿದೆ. |
− | | |
− | 3. ಕಲ್ಪಿಸಿಕೊಳ್ಳುವುದು ಮತ್ತು ಚಿತ್ರಿಸುವುದು: ಕಥೆಪುಸ್ತಕಗಳನ್ನು ಓದಿದ ನಂತರ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಕಥೆಯಲ್ಲಿನ ಪಾತ್ರಗಳನ್ನು ಚಿತ್ರಿಸಲು ಪ್ರೋತ್ಸಾಹಿಸಲಾಗುತ್ತದೆ ಮತ್ತು ಸಂಭಾಷಣೆಗಳನ್ನು ಬರೆಯಲು ಒಂದು ಬಬಲ್ ಅನ್ನು ರಚಿಸಲಾಗಿದೆ, ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯು ಶಿಕ್ಷಕರ ಸಹಾಯವಿಲ್ಲದೆ, ನೀಡಿದ ಕಥೆಯನ್ನು ಗ್ರಹಿಸಲು ಸಹಾಯ ಮಾಡುತ್ತದೆ. ನನ್ನ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ರೇಖಾಚಿತ್ರವನ್ನು ಇಷ್ಟಪಡುತ್ತಾರೆ, ಆದ್ದರಿಂದ ಅವರು ಈ ಕೆಲಸವನ್ನು ಅತ್ಯಂತ ಎಚ್ಚರಿಕೆಯಿಂದ ಮಾಡಿದರು. ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಗುಂಪುಗಳಲ್ಲಿ ಕೆಲಸ ಮಾಡಲು ಮತ್ತು ಪರಸ್ಪರ ಸಹಾಯ ಮಾಡಲು ಪ್ರಾರಂಭಿಸಿದರು ಮತ್ತು ಚಿತ್ರಕಲೆ ಮಾಡುವಾಗ ಚರ್ಚೆಯನ್ನು ಪ್ರಾರಂಭಿಸಿದರು, ಇದು ಅರ್ಥವನ್ನು ರೂಪಿಸಲು ಕಾರಣವಾಯಿತು. ನನ್ನ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳ ಮಾದರಿ ರೇಖಾಚಿತ್ರ ಇಲ್ಲಿದೆ.
| |
− | | |
− | | |
| | | |
| '''4. Running Dictation:''' | | '''4. Running Dictation:''' |
| | | |
| Running dictation is total physical responses (TPR) activity which involves the mind and body coordination. Students are divided into pairs. One will act as reader and the other is a writer. Writer will sit at particular place where as reader keeps the book some distance from writer and reads the text and runs to writer to dictate the text. This activity helped the students to avoid monotony in the classroom. They enjoyed and repeatedly asked me to conduct this activity. | | Running dictation is total physical responses (TPR) activity which involves the mind and body coordination. Students are divided into pairs. One will act as reader and the other is a writer. Writer will sit at particular place where as reader keeps the book some distance from writer and reads the text and runs to writer to dictate the text. This activity helped the students to avoid monotony in the classroom. They enjoyed and repeatedly asked me to conduct this activity. |
− | '''5.ರನ್ನಿಂಗ್ ಡಿಕ್ಟೇಶನ್:'''
| |
− |
| |
− | ರನ್ನಿಂಗ್ ಡಿಕ್ಟೇಶನ್ ಎನ್ನುವುದು ಮನಸ್ಸು ಮತ್ತು ದೇಹದ ಸಮನ್ವಯವನ್ನು ಒಳಗೊಂಡಿರುವ ಒಟ್ಟು ದೈಹಿಕ ಪ್ರತಿಕ್ರಿಯೆಗಳ (TPR) ಚಟುವಟಿಕೆಯಾಗಿದೆ. ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳನ್ನು ಜೋಡಿಗಳಾಗಿ ವಿಂಗಡಿಸಲಾಗಿದೆ. ಒಬ್ಬರು ಓದುಗರಾಗಿ ಮತ್ತು ಇನ್ನೊಬ್ಬರು ಬರಹಗಾರರಾಗಿ ಕಾರ್ಯನಿರ್ವಹಿಸುತ್ತಾರೆ. ಲೇಖಕರು ನಿರ್ದಿಷ್ಟ ಸ್ಥಳದಲ್ಲಿ ಕುಳಿತುಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ, ಅಲ್ಲಿ ಓದುಗರು ಪುಸ್ತಕವನ್ನು ಬರಹಗಾರರಿಂದ ಸ್ವಲ್ಪ ದೂರದಲ್ಲಿಟ್ಟು ಪಠ್ಯವನ್ನು ಓದುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಪಠ್ಯವನ್ನು ಗಟ್ಟಿಯಾಗಿ ಹೇಳಲು ಬರಹಗಾರರತ್ತ ಓಡುತ್ತಾರೆ. ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯು ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಏಕತಾನತೆಯನ್ನು ತಪ್ಪಿಸಲು ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳಿಗೆ ಸಹಾಯ ಮಾಡಿತು. ಅವರು ಆನಂದಿಸಿದರು ಮತ್ತು ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯನ್ನು ನಡೆಸಲು ನನ್ನನ್ನು ಪದೇ ಪದೇ ಕೇಳಿದರು.
| |
− |
| |
− |
| |
− | '''6. Learning is transferable:'''
| |
− |
| |
− | After practicing these activities I encouraged my students to read their regular class book. All most all the students started reading their textual lesson without much difficulty. This is an evidence that learning is transferable. Used their previous knowledge and skills in new situations. To collect the evidence of learning I recorded the audio files while they are reading the textual lessons and stored them in Google drive here are the link to those files.
| |
− |
| |
− |
| |
− | ● Link 1 (<nowiki>https://drive.google.com/open?id=1dfJsEd5xrv00_bh0yWFTZ2ateuzyOmYb</nowiki>)
| |
− |
| |
− |
| |
− | ● Link 2 (<nowiki>https://drive.google.com/file/d/157KbSW4eRzrTvLvs8tZgf6oZgS5kyaCC/view</nowiki>)
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | ● Link 3
| |
| | | |
− | (<nowiki>https://drive.google.com/file/d/1KyjtU09V6fAk9jBdZ1NW-cyiynqqkQyS/view</nowiki>)
| + | '''5.ರನ್ನಿಂಗ್ ಡಿಕ್ಟೇಶನ್:''' |
| | | |
| + | ರನ್ನಿಂಗ್ ಡಿಕ್ಟೇಶನ್ ಎನ್ನುವುದು ಮನಸ್ಸು ಮತ್ತು ದೇಹದ ಸಮನ್ವಯವನ್ನು ಒಳಗೊಂಡಿರುವ ಒಟ್ಟು ದೈಹಿಕ ಪ್ರತಿಕ್ರಿಯೆಗಳ (TPR) ಚಟುವಟಿಕೆಯಾಗಿದೆ. ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳನ್ನು ಜೋಡಿಗಳಾಗಿ ವಿಂಗಡಿಸಲಾಗಿದೆ. ಒಬ್ಬರು ಓದುಗರಾಗಿ ಮತ್ತು ಇನ್ನೊಬ್ಬರು ಬರಹಗಾರರಾಗಿ ಕಾರ್ಯನಿರ್ವಹಿಸುತ್ತಾರೆ. ಲೇಖಕರು ನಿರ್ದಿಷ್ಟ ಸ್ಥಳದಲ್ಲಿ ಕುಳಿತುಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ, ಅಲ್ಲಿ ಓದುಗರು ಪುಸ್ತಕವನ್ನು ಬರಹಗಾರರಿಂದ ಸ್ವಲ್ಪ ದೂರದಲ್ಲಿಟ್ಟು ಪಠ್ಯವನ್ನು ಓದುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಪಠ್ಯವನ್ನು ಗಟ್ಟಿಯಾಗಿ ಹೇಳಲು ಬರಹಗಾರರತ್ತ ಓಡುತ್ತಾರೆ. ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯು ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಏಕತಾನತೆಯನ್ನು ತಪ್ಪಿಸಲು ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳಿಗೆ ಸಹಾಯ ಮಾಡಿತು. ಅವರು ಆನಂದಿಸಿದರು ಮತ್ತು ಈ ಚಟುವಟಿಕೆಯನ್ನು ನಡೆಸಲು ನನ್ನನ್ನು ಪದೇ ಪದೇ ಕೇಳಿದರು.'''6. Learning is transferable:''' |
| | | |
− | ● E-Portfolio link | + | After practicing these activities I encouraged my students to read their regular class book. All most all the students started reading their textual lesson without much difficulty. This is an evidence that learning is transferable. Used their previous knowledge and skills in new situations. To collect the evidence of learning I recorded the audio files while they are reading the textual lessons and stored them in Google drive here are the link to those files.● Link 1 (<nowiki>https://drive.google.com/open?id=1dfJsEd5xrv00_bh0yWFTZ2ateuzyOmYb</nowiki>)● Link 2 (<nowiki>https://drive.google.com/file/d/157KbSW4eRzrTvLvs8tZgf6oZgS5kyaCC/view</nowiki>) |
| | | |
− | (<nowiki>https://drive.google.com/drive/folders/1AoMcjI5I572-ZguJ31Ilo7Vcuy4ar2hi</nowiki>) | + | ● Link 3 (<nowiki>https://drive.google.com/file/d/1KyjtU09V6fAk9jBdZ1NW-cyiynqqkQyS/view</nowiki>)● E-Portfolio link (<nowiki>https://drive.google.com/drive/folders/1AoMcjI5I572-ZguJ31Ilo7Vcuy4ar2hi</nowiki>) |
| | | |
| '''Findings and What I learned:''' | | '''Findings and What I learned:''' |