Line 1: |
Line 1: |
| + | == '''OBJECTIVES:''' == |
| + | '''The sessions on reading aim to…''' |
| + | |
| + | * '''activate reading skills and sub-skills at the level of proficiency and pedagogy''' |
| + | '''OBJECTIVES: ''' |
| + | * '''cultivate interest in reading and to inculcate effective reading habitsOBJECTIVES: ''' |
| + | * '''develop creative and critical thinking skills using interesting, relevant texts''' |
| + | '''OBJECTIVES: ''' |
| + | * '''develop new techniques and to design tasks and activities to enhance second language learners’ reading skill''' |
| + | '''OBJECTIVES: ''' |
| + | * '''assess learners’ reading skillOBJECTIVES: ''' |
| + | |
| + | * '''బోధన స్థాయి లో పఠన నైపుణ్యాలు మరియు ఉపనైపుణ్యాల లో ప్రావీణ్యత ను ప్రోత్సహించటం. ''' |
| + | '''OBJECTIVES: ''' |
| + | * '''చదవడంలోఆసక్తినిపెంపొందించుతూ సమర్థవంతమైనపఠనఅలవాట్లనుపెంపొందించుట.''' '''OBJECTIVES: ''' |
| + | * '''ఆసక్తికరమైనవిషయాలను చదవటం ద్వారా సృజనాత్మక మరియు విమర్శనాత్మక ఆలోచనా నైపుణ్యాలను పెంపొందించుట. OBJECTIVES: ''' |
| + | * '''కొత్త సాంకేతికత ను వినియోగిస్తూ వివిధ అభ్యాసాలుమరియుకృత్యాల ద్వారా ద్వితీయ భాష అభ్యాసకుల పఠననైపుణ్యాన్నిపెంపొందించుట.''' |
| + | * '''అభ్యాసకులపఠననైపుణ్యాన్నిఅంచనావేయుట''' . |
| + | |
| + | == '''''COMPONENTS''''' == |
| + | |
| + | * '''SESSION 1: Using pictures for developing reading in young learnersOBJECTIVES: ''' |
| + | * '''SESSION 2: Reading tasks and activities for beginnersOBJECTIVES: ''' |
| + | * '''SESSION 3: Big books, Authentic materials and high frequency wordsOBJECTIVES: ''' |
| + | * '''SESSION 4: Strategies for promoting reading comprehensionOBJECTIVES: ''' |
| + | * '''SESSION 5: Assessment of ReadingOBJECTIVES: ''' |
| + | |
| + | '''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్OBJECTIVES: ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను ఉపయోగించడం •''' |
| + | |
| + | ''' సెషన్ 2: ప్రారంభకులకు పఠన కృత్యాలు మరియు కార్యకలాపాలు •''' |
| + | |
| + | ''' సెషన్ 3: పెద్ద పుస్తకాలు, ప్రామాణికమైన పదార్థాలు మరియు అధిక ఫ్రీక్వెన్సీ పదాలు •''' |
| + | |
| + | ''' సెషన్ 4: చదివి అర్థంచేసుకోగల నైపుణ్యన్ని పెంపొందించడానికి వ్యూహాలు. ''' |
| + | |
| + | ''' సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.''' |
| + | |
| + | * '''''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)''''' '''''“''శరీరానికివ్యాయామం ఏటువంటిదో మనసుకు పఠనం అటువంటిది ” (రిచర్డ్స్టీల్)''' '''''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)''' '''Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.''' |
| + | |
| + | '''Lord Bacon, the famous essayist has rightly said, “Reading maketh a full man”.పఠనం మనిషిని పరిపూర్ణున్ని చేస్తుంది.''' |
| + | |
| + | '''These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest teaching methods, exploring and interacting with the text-book.''''' |
| + | |
| + | '''''ఈసెషన్లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.''''' |
| [[Category:CELT in Telugu]] | | [[Category:CELT in Telugu]] |
| [[Category:Te Reading]] | | [[Category:Te Reading]] |
| [[Category:RIESI]] | | [[Category:RIESI]] |
| <bs:pageaccess groups="RIESI" /> | | <bs:pageaccess groups="RIESI" /> |