Anonymous

Changes

From Karnataka Open Educational Resources
no edit summary
Line 184: Line 184:  
ರಚನಾತ್ಮಕತೆ, ವಿಮರ್ಶಾತ್ಮಕ ಚಿಂತನೆ, ಭಾಷಾ ಬೋಧನೆಯಲ್ಲಿ ಸಂಸ್ಕೃತಿ, ಬಹುಭಾಷಾತೆ, ಗುರುತಿನ ಸಿದ್ಧಾಂತ, ಪ್ರವಚನ ಸಿದ್ಧಾಂತ ಮುಂತಾದ ಕೆಲವು ಪ್ರವೃತ್ತಿಗಳನ್ನು ಸಂಯೋಜಿಸಿ, ಪಠ್ಯಪುಸ್ತಕಗಳಲ್ಲಿ ಒಂದರಿಂದ ಆಯ್ದ ಕವಿತೆಯನ್ನು ಕಲಿಸಲಾಗುತ್ತದೆ.
 
ರಚನಾತ್ಮಕತೆ, ವಿಮರ್ಶಾತ್ಮಕ ಚಿಂತನೆ, ಭಾಷಾ ಬೋಧನೆಯಲ್ಲಿ ಸಂಸ್ಕೃತಿ, ಬಹುಭಾಷಾತೆ, ಗುರುತಿನ ಸಿದ್ಧಾಂತ, ಪ್ರವಚನ ಸಿದ್ಧಾಂತ ಮುಂತಾದ ಕೆಲವು ಪ್ರವೃತ್ತಿಗಳನ್ನು ಸಂಯೋಜಿಸಿ, ಪಠ್ಯಪುಸ್ತಕಗಳಲ್ಲಿ ಒಂದರಿಂದ ಆಯ್ದ ಕವಿತೆಯನ್ನು ಕಲಿಸಲಾಗುತ್ತದೆ.
   −
=== IV Learning outcomes Primary School ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳು ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಶಾಲೆ ===
+
== IV Learning outcomes Primary School ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳು ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಶಾಲೆ ==
Objectives: The teachers will understand the significance of learning outcomes and frame a few teaching and practice activities.  
+
 
 +
=== Objectives: ===
 +
The teachers will understand the significance of learning outcomes and frame a few teaching and practice activities.  
    
ಉದ್ದೇಶಗಳು: ಶಿಕ್ಷಕರು ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳ ಮಹತ್ವವನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಕೆಲವು ಬೋಧನೆ ಮತ್ತು ಅಭ್ಯಾಸ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ರೂಪಿಸುತ್ತಾರೆ.
 
ಉದ್ದೇಶಗಳು: ಶಿಕ್ಷಕರು ಕಲಿಕೆಯ ಫಲಿತಾಂಶಗಳ ಮಹತ್ವವನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುತ್ತಾರೆ ಮತ್ತು ಕೆಲವು ಬೋಧನೆ ಮತ್ತು ಅಭ್ಯಾಸ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳನ್ನು ರೂಪಿಸುತ್ತಾರೆ.
   −
Framing activities: ಚಟುವಟಿಕೆಗಳ ರೂಪಿಸುವಿಕೆ :
+
=== Framing activities: ಚಟುವಟಿಕೆಗಳ ರೂಪಿಸುವಿಕೆ : ===
 
   
After  the learning outcomes are discussed, the participants will be provided with the samples of activities based on the learning outcomes and allotting one to each they will be guided to design activities.  
 
After  the learning outcomes are discussed, the participants will be provided with the samples of activities based on the learning outcomes and allotting one to each they will be guided to design activities.  
  
RIESI
45

edits