"ಸದಸ್ಯ:Suhas" ಆವೃತ್ತಿಗಳ ಮಧ್ಯದ ಬದಲಾವಣೆಗಳು
೧ ನೇ ಸಾಲು: | ೧ ನೇ ಸಾಲು: | ||
− | ಗಣಿತವು ವಿಜ್ಞಾನ ವಿಷಯಗಳ ರಾಣಿ. | + | ಗಣಿತವು ವಿಜ್ಞಾನ ವಿಷಯಗಳ ರಾಣಿ. ವಿಜ್ಞಾನದ ಇತರ ಶಾಖೆಗಳಾದ ಭೌತವಿಜ್ಞಾನ, ರಸಾಯನ ಶಾಸ್ತ್ರಗಳು ಸಹ ವಿಜ್ಞಾನದ ತಳಹದಿಯ ಮೇಲೆ ನಿಂತಿವೆ. ಜೊತೆಗೆ ವಾಣಿಜ್ಯ ಶಾಸ್ತ್ರವೂ ಸಹ ವ್ಯಾವಹಾರಿಕ ಉದ್ದೇಶಕ್ಕಾಗಿ ಗಣಿತದ ಬಳಕೆಯೇ ಆಗಿದೆ. ದಿನನಿತ್ಯದ ಬದುಕಿನಲ್ಲಂತೂ ನಮಗೇ ತಿಳಿಯದಷ್ಟು ಮಟ್ಟಿಗೆ ಗಣಿತವನ್ನು ಬಳಸುತ್ತೇವೆ. |
{{Color-box|6|Welcome to the Mathematics home page|This page has resources for mathematics}} | {{Color-box|6|Welcome to the Mathematics home page|This page has resources for mathematics}} |
೧೯:೪೫, ೨೫ ಏಪ್ರಿಲ್ ೨೦೧೮ ನಂತೆ ಪರಿಷ್ಕರಣೆ
ಗಣಿತವು ವಿಜ್ಞಾನ ವಿಷಯಗಳ ರಾಣಿ. ವಿಜ್ಞಾನದ ಇತರ ಶಾಖೆಗಳಾದ ಭೌತವಿಜ್ಞಾನ, ರಸಾಯನ ಶಾಸ್ತ್ರಗಳು ಸಹ ವಿಜ್ಞಾನದ ತಳಹದಿಯ ಮೇಲೆ ನಿಂತಿವೆ. ಜೊತೆಗೆ ವಾಣಿಜ್ಯ ಶಾಸ್ತ್ರವೂ ಸಹ ವ್ಯಾವಹಾರಿಕ ಉದ್ದೇಶಕ್ಕಾಗಿ ಗಣಿತದ ಬಳಕೆಯೇ ಆಗಿದೆ. ದಿನನಿತ್ಯದ ಬದುಕಿನಲ್ಲಂತೂ ನಮಗೇ ತಿಳಿಯದಷ್ಟು ಮಟ್ಟಿಗೆ ಗಣಿತವನ್ನು ಬಳಸುತ್ತೇವೆ.
Welcome to the Mathematics home page This page has resources for mathematics |
Indian mathematicians Global Mathematicians Mile-stones in mathematics |
vision why teach mathematics objectives academic standards learning indicators NCF SCF Position Paper | |
Introduction How children learn mathematics Teaching learning strategies Approaches Nature of Child learning Process Mathematical language Problem solving, Reasoning and logic |
Importance of types of Exercises NCERT & other publications (1st to 10th classes TM/EM/UM) | |
videos teacher hand books and other modules nroer siet Other Links Science magazines Science jopurnals |
Nature of CCE Purpose of CCE Tools of CCE Formative assessment-tools Summative assessment Blue print Test items |
Research papers and articles state/ national level training seminars NGOs teachers intellectual and subject forums |
from the field from schools and society organising field trips - organising field trips exhibitions |
projects, projects, projects, projects, activities inspire exhibits |
chronological listing of discoveries and inventions |
Mathematics
- History
- Nature and philosophy
- Curriculum and syllabus (vision, why teach mathematics, objectives, academic standards, learning indicators)
- Text books
- Pedagogy - How children learn, Teaching learning strategies and approaches
- Areas/ Themes (number system, algebra, geometry, data interpretation and trigonometry)
- Assessment
- Resources (videos, teacher hand books and other modules)
- Teacher professional development, teacher reflections, teacher articles
- Organizations and forums
- Innovations (from the field, from schools)
- Students’ works