"ಶಿಕ್ಷಕರ ಕಲಿಕಾ ಸಮುದಾಯ ಬೆಂಗಳೂರು ದಕ್ಷಿಣ ವಲಯ 3 ಗಣಿತ ಕಾರ್ಯಾಗಾರ 1 2019 20" ಆವೃತ್ತಿಗಳ ಮಧ್ಯದ ಬದಲಾವಣೆಗಳು
Jump to navigation
Jump to search
೫ ನೇ ಸಾಲು: | ೫ ನೇ ಸಾಲು: | ||
=== ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಉದ್ದೇಶ === | === ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಉದ್ದೇಶ === | ||
− | # To get introduced to the community of mathematics teachers for continuous | + | # To get introduced to the community of mathematics teachers for continuous learningನಿರಂತರ ಕಲಿಕೆಗಾಗಿ ಗಣಿತ ಶಿಕ್ಷಕರ ಸಮುದಾಯಕ್ಕೆ ಪರಿಚಯವಾಗುವುದು |
− | # To develop basic competencies in the use of digital tools and processes | + | # To develop basic competencies in the use of digital tools and processes ಡಿಜಿಟಲ್ ಉಪಕರಣಗಳು ಮತ್ತು ಪ್ರಕ್ರಿಯೆಗಳ ಬಳಕೆಯಲ್ಲಿ ಮೂಲ ಸಾಮರ್ಥ್ಯಗಳನ್ನು ಅಭಿವೃದ್ಧಿಪಡಿಸುವುದು |
− | # To create resources for teaching learning using Geogebra | + | # To create resources for teaching learning using Geogebra ಜಿಯೋಜೆಬ್ರಾ ಬಳಸಿ ಬೋಧನಾ ಕಲೊಕೆಯ ಸಂಪನ್ಮೂಲಗಳನ್ನು ರಚಿಸುವುದು |
− | # | + | # ಗಣಿತ ಬೋಧನೆಗಾಗಿ ಜಿಯೋಜೆಬ್ರಾ ಆಧಾರಿತ ಪಾಠಗಳನ್ನು ಪ್ರವೇಶಿಸಲು ಮತ್ತು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳಲು (8 ಮತ್ತು 9 ನೇ ತರಗತಿಯ ಜ್ಯಾಮಿತಿ ವಿಷಯಗಳು, ವಾರ್ಷಿಕದ ಮೊದಲಾರ್ಧ) |
=== ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಅಜೆಂಡ === | === ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಅಜೆಂಡ === |
೧೯:೦೮, ೧೨ ಜುಲೈ ೨೦೧೯ ನಂತೆ ಪರಿಷ್ಕರಣೆ
ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಉದ್ದೇಶ
- To get introduced to the community of mathematics teachers for continuous learningನಿರಂತರ ಕಲಿಕೆಗಾಗಿ ಗಣಿತ ಶಿಕ್ಷಕರ ಸಮುದಾಯಕ್ಕೆ ಪರಿಚಯವಾಗುವುದು
- To develop basic competencies in the use of digital tools and processes ಡಿಜಿಟಲ್ ಉಪಕರಣಗಳು ಮತ್ತು ಪ್ರಕ್ರಿಯೆಗಳ ಬಳಕೆಯಲ್ಲಿ ಮೂಲ ಸಾಮರ್ಥ್ಯಗಳನ್ನು ಅಭಿವೃದ್ಧಿಪಡಿಸುವುದು
- To create resources for teaching learning using Geogebra ಜಿಯೋಜೆಬ್ರಾ ಬಳಸಿ ಬೋಧನಾ ಕಲೊಕೆಯ ಸಂಪನ್ಮೂಲಗಳನ್ನು ರಚಿಸುವುದು
- ಗಣಿತ ಬೋಧನೆಗಾಗಿ ಜಿಯೋಜೆಬ್ರಾ ಆಧಾರಿತ ಪಾಠಗಳನ್ನು ಪ್ರವೇಶಿಸಲು ಮತ್ತು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳಲು (8 ಮತ್ತು 9 ನೇ ತರಗತಿಯ ಜ್ಯಾಮಿತಿ ವಿಷಯಗಳು, ವಾರ್ಷಿಕದ ಮೊದಲಾರ್ಧ)
ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಅಜೆಂಡ
ಜುಲೈ 13, 2019
ಸಮಯ | Session Name ಅಧಿವೇಶನದ ಹೆಸರು | ಅಧಿವೇಶನದ ವಿವರ | ಕಾರ್ಯಾಗಾರದ ಸಂಪನ್ಮೂಲಗಳು | ನಿರೀಕ್ಷಿತ ಕಲಿವಿನ ಫಲ |
9.30 – 10.00 | ಕಾರ್ಯಕ್ರಮಕ್ಕೆ ಸ್ವಾಗತ ಮತ್ತು ಪರಿಚಯ | ನೋಂದಣಿ
ಸಂದರ್ಭ ಹಂಚಿಕೆ ಮತ್ತು ನಿರೀಕ್ಷೆಯ ಜೋಡನೆಗೊಳಿಸುವುದು |
ಮೂಲ ಜಿಯೋಜೆಬ್ರಾ ಪಾಠದೊಂದಿಗೆ ಭಾಗವಹಿಸುವವರ ಕರಪತ್ರ |
|
10.00 – 1.00 | Geogebra for mathematics teaching | 1. Getting familiar with creating sketches using Geogebra
2. Creating resources with Geogebra |
1. Lines
2. Angles |
1. Participants are able to: - Open a Geogebra file and play with it - Play around with the interface - Create basic sketches using Geogebra - construction of simple geometry objects, save a Geogebra file
2. Participants are able to develop a lesson plan with Geogebra (working in groups) 3. Use the slider and input bar options in Geogebra and able to build animations |
1.30 – 4.00 | Geogebra for mathematics teaching | Sharing of Geogebra lessons/ files
Demonstration of exemplar resources built for Geometry |
Resource document for Geometry
Geogebra files, activities and worksheets developed |
1. Particiants explore an exemplar resource to understand how lessons can be done using Geogebra
2. Participants will have access to resources created before and during the workshop |
4.00 - 4.30 | Feedback and way forward | Participatory curriculum development for the block program | Indicative curriculum shared in the HM workshop | Participant feedback form
Discussions on teacher requirements from the block program including the curriculum for learning |
Workshop resources
- NCERT Maths text books (offline copies available)
- Geogebra files for relevant topics
- Workshop presentation
- TCOL Phase 2 Video
- Mindmap summarizing the discussions on a lesson on "Circles"
- Basic Digital Literacy
- Learn Ubuntu
- Learn Firefox
- Learn Text Editing
- Introduction to internet and web
- What are professional learning communities
- Building a personal digital library
- Learn Gmail
- Learn Geogebra
- List of useful Mathematics websites
- Other mathematics workshops during 2018-19
- First workshop August 2018
- Second workshop Sep 6-7, 2018
- Third workshop December 6-7, 2018
Way forward
- Reviewing the proposed curriculum for the maths program and finalizing it
- Creating lesson plans / school level activities through communication with mails and Telegram
- Planning school level demonstration classes
- Participation in the Telegram group and the STF mailing forum
- Finalizing the schedule for the second workshop
Workshop feedback form
Please click this link to fill feedback on the workshop and suggestions on taking it forward.