Changes

Jump to navigation Jump to search
no edit summary
Line 113: Line 113:  
'''Reflection:'''
 
'''Reflection:'''
   −
    Facilitator puts a few questions on the board for discussion.
+
 Facilitator puts a few questions on the board for discussion.
   −
-       Do you find any difference in activity 1 and the activity 2? If yes, explain in detail.
+
Do you find any difference in activity 1 and the activity 2? If yes, explain in detail.
    
'''Expected answer:'''
 
'''Expected answer:'''
   −
-       The first activity has individual sentences. The mistakes could be identified easily by reading the individual sentences and looking at that particular detail in the picture. But in the second activity, there is only one mistake in the whole paragraph so the picture must be keenly observed sited again and again to find one small wrong detail.  
+
The first activity has individual sentences. The mistakes could be identified easily by reading the individual sentences and looking at that particular detail in the picture. But in the second activity, there is only one mistake in the whole paragraph so the picture must be keenly observed sited again and again to find one small wrong detail.  
    
'''ಪ್ರತಿಫಲನ:'''
 
'''ಪ್ರತಿಫಲನ:'''
   −
v ಆಯೋಜಕನು ಚರ್ಚೆಗಾಗಿ ಬೋರ್ಡ್ ಮೇಲೆ ಕೆಲವು ಪ್ರಶ್ನೆಗಳನ್ನು ಇಡುತ್ತಾನೆ.
+
ಆಯೋಜಕನು ಚರ್ಚೆಗಾಗಿ ಬೋರ್ಡ್ ಮೇಲೆ ಕೆಲವು ಪ್ರಶ್ನೆಗಳನ್ನು ಇಡುತ್ತಾನೆ.
   −
v ಚಟುವಟಿಕೆ 1 ಮತ್ತು ಚಟುವಟಿಕೆ 2 ರಲ್ಲಿ ನೀವು ಯಾವುದೇ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನು ಕಾಣುತ್ತೀರಾ? ಹೌದು ಎಂದಾದಲ್ಲಿ, ವಿವರವಾಗಿ ವಿವರಿಸಿ.
+
ಚಟುವಟಿಕೆ 1 ಮತ್ತು ಚಟುವಟಿಕೆ 2 ರಲ್ಲಿ ನೀವು ಯಾವುದೇ ವ್ಯತ್ಯಾಸವನ್ನು ಕಾಣುತ್ತೀರಾ? ಹೌದು ಎಂದಾದಲ್ಲಿ, ವಿವರವಾಗಿ ವಿವರಿಸಿ.
    
== '''Task 3 ಕಾರ್ಯ 3:''' ==
 
== '''Task 3 ಕಾರ್ಯ 3:''' ==
-       Observe the pictures given to your group and complete the task.
+
  Observe the pictures given to your group and complete the task.
    
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
Line 140: Line 140:     
ನಿಮ್ಮ ಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ಮೇಲಿನ ಚಿತ್ರಗಳನ್ನು ಬಳಸಿಕೊಂಡು ನೀವು ಕಥೆಯನ್ನು ಬರೆಯಬಹುದೇ?  
 
ನಿಮ್ಮ ಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ಮೇಲಿನ ಚಿತ್ರಗಳನ್ನು ಬಳಸಿಕೊಂಡು ನೀವು ಕಥೆಯನ್ನು ಬರೆಯಬಹುದೇ?  
  −
      
Reflection:
 
Reflection:
   −
-       How is this task useful to learners? What adaptations can you make to address multi-level learners in the classroom?
+
How is this task useful to learners? What adaptations can you make to address multi-level learners in the classroom?
   −
-       ‘Thinking happens in one’s mother tongue’. Do you agree or disagree?
+
‘Thinking happens in one’s mother tongue’. Do you agree or disagree?
    
ಪ್ರತಿಫಲನ:
 
ಪ್ರತಿಫಲನ:
   −
-                 ಈ ಕಾರ್ಯವು ಕಲಿಯುವವರಿಗೆ ಹೇಗೆ ಉಪಯುಕ್ತವಾಗಿದೆ? ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಬಹು-ಹಂತದ ಕಲಿಯುವವರನ್ನು ಉದ್ದೇಶಿಸಿ ಮಾತನಾಡಲು ನೀವು ಯಾವ ಹೊಂದಾಣಿಕೆಗಳನ್ನು ಮಾಡಬಹುದು?
+
ಈ ಕಾರ್ಯವು ಕಲಿಯುವವರಿಗೆ ಹೇಗೆ ಉಪಯುಕ್ತವಾಗಿದೆ? ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಬಹು-ಹಂತದ ಕಲಿಯುವವರನ್ನು ಉದ್ದೇಶಿಸಿ ಮಾತನಾಡಲು ನೀವು ಯಾವ ಹೊಂದಾಣಿಕೆಗಳನ್ನು ಮಾಡಬಹುದು?
   −
-                 'ಆಲೋಚನೆಗಳು ಒಬ್ಬರ ಮಾತೃಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ನಡೆಯುತ್ತವೆ'. ನೀವು ಒಪ್ಪುತ್ತೀರಾ ಅಥವಾ ಒಪ್ಪುವುದಿಲ್ಲವೇ?
+
'ಆಲೋಚನೆಗಳು ಒಬ್ಬರ ಮಾತೃಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ನಡೆಯುತ್ತವೆ'. ನೀವು ಒಪ್ಪುತ್ತೀರಾ ಅಥವಾ ಒಪ್ಪುವುದಿಲ್ಲವೇ?
   −
                                     '''ಚರ್ಚೆ'''
+
  '''ಚರ್ಚೆ'''
    
Audio links  
 
Audio links  
    +
   −
-       Brain storming  activity :-Facilitator  pairs the participants, sitting opposite each other .One of the students will be given a picture and the other student will have paper and a pencil .A student holding the picture has to describe it to their partner. And the other students have to creatively draw based on his description of the picture. The pair who gets the closest resemblance to the picture will be given points
+
'''Brain storming  activity''' :-Facilitator  pairs the participants, sitting opposite each other .One of the students will be given a picture and the other student will have paper and a pencil .A student holding the picture has to describe it to their partner. And the other students have to creatively draw based on his description of the picture. The pair who gets the closest resemblance to the picture will be given points
   −
-       ಆಯೋಜಕನು ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳನ್ನು ಜೋಡಿಯಾಗಿ ಜೋಡಿಸುತ್ತಾನೆ, ಪರಸ್ಪರ ವಿರುದ್ಧವಾಗಿ ಕುಳಿತುಕೊಳ್ಳುತ್ತಾನೆ. ಒಬ್ಬ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗೆ ಚಿತ್ರವನ್ನು ನೀಡಲಾಗುವುದು ಮತ್ತು ಇನ್ನೊಬ್ಬ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗೆ ಕಾಗದ ಮತ್ತು ಪೆನ್ಸಿಲ್ ನೀಡಲಾಗುವುದು. ಚಿತ್ರವನ್ನು ಹಿಡಿದಿರುವ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಯು ಅದನ್ನು ತಮ್ಮ ಸಂಗಾತಿಗೆ ವಿವರಿಸಬೇಕು. ಮತ್ತು ಇತರ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಚಿತ್ರದ ಬಗ್ಗೆ ಅವರ ವಿವರಣೆಯ ಆಧಾರದ ಮೇಲೆ ಸೃಜನಾತ್ಮಕವಾಗಿ ಚಿತ್ರ ಬಿಡಿಸಬೇಕು. ಚಿತ್ರಕ್ಕೆ ಹತ್ತಿರದ ಹೋಲಿಕೆಯನ್ನು ಪಡೆಯುವ ಜೋಡಿಗೆ ಪಾಯಿಂಟ್ ಗಳನ್ನು ನೀಡಲಾಗುತ್ತದೆ
+
ಆಯೋಜಕನು ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳನ್ನು ಜೋಡಿಯಾಗಿ ಜೋಡಿಸುತ್ತಾನೆ, ಪರಸ್ಪರ ವಿರುದ್ಧವಾಗಿ ಕುಳಿತುಕೊಳ್ಳುತ್ತಾನೆ. ಒಬ್ಬ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗೆ ಚಿತ್ರವನ್ನು ನೀಡಲಾಗುವುದು ಮತ್ತು ಇನ್ನೊಬ್ಬ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗೆ ಕಾಗದ ಮತ್ತು ಪೆನ್ಸಿಲ್ ನೀಡಲಾಗುವುದು. ಚಿತ್ರವನ್ನು ಹಿಡಿದಿರುವ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಯು ಅದನ್ನು ತಮ್ಮ ಸಂಗಾತಿಗೆ ವಿವರಿಸಬೇಕು. ಮತ್ತು ಇತರ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ಚಿತ್ರದ ಬಗ್ಗೆ ಅವರ ವಿವರಣೆಯ ಆಧಾರದ ಮೇಲೆ ಸೃಜನಾತ್ಮಕವಾಗಿ ಚಿತ್ರ ಬಿಡಿಸಬೇಕು. ಚಿತ್ರಕ್ಕೆ ಹತ್ತಿರದ ಹೋಲಿಕೆಯನ್ನು ಪಡೆಯುವ ಜೋಡಿಗೆ ಪಾಯಿಂಟ್ ಗಳನ್ನು ನೀಡಲಾಗುತ್ತದೆ
      Line 177: Line 176:  
'''ಉದ್ದೇಶ:'''
 
'''ಉದ್ದೇಶ:'''
   −
-to enable the participants to prepare an effective TLM to enhance reading skill.''' '''  
+
To enable the participants to prepare an effective TLM to enhance reading skill.''' '''  
   −
-       ಓದುವ ಕೌಶಲ್ಯವನ್ನು ಹೆಚ್ಚಿಸಲು ಪರಿಣಾಮಕಾರಿ ಟಿಎಲ್ ಎಂ ಅನ್ನು ತಯಾರಿಸಲು ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳಿಗೆ ಅನುವು ಮಾಡಿಕೊಡುವುದು
+
ಓದುವ ಕೌಶಲ್ಯವನ್ನು ಹೆಚ್ಚಿಸಲು ಪರಿಣಾಮಕಾರಿ ಟಿಎಲ್ ಎಂ ಅನ್ನು ತಯಾರಿಸಲು ಸ್ಪರ್ಧಿಗಳಿಗೆ ಅನುವು ಮಾಡಿಕೊಡುವುದು
   −
-      .Disscussion
+
.Disscussion
   −
-      . ಚರ್ಚೆ
+
ಚರ್ಚೆ
    
'''What is big book reading? Have you   ever tried this activity in your classroom ? If yes, share your opinion'''  
 
'''What is big book reading? Have you   ever tried this activity in your classroom ? If yes, share your opinion'''  
Line 190: Line 189:     
'''Audio link'''  
 
'''Audio link'''  
  −
'''1.              '''
      
'''Role of BIGBOOKS:'''
 
'''Role of BIGBOOKS:'''
   −
-       To attract the students.
+
*  To attract the students.
 
+
* To motivate students for picture as well as reading text.
-       To motivate students for picture as well as reading text.
+
* To hold the concentration.
 
+
*  To enhance reading habits.
-       To hold the concentration.
  −
 
  −
-       To enhance reading habits.
      
'''1.'''
 
'''1.'''
RIESI
62

edits

Navigation menu