Line 2: |
Line 2: |
| '''The sessions on reading aim to…''' | | '''The sessions on reading aim to…''' |
| | | |
− | * '''activate reading skills and sub-skills at the level of proficiency and pedagogy''' | + | * activate reading skills and sub-skills at the level of proficiency and pedagogy |
− | '''OBJECTIVES: '''
| + | |
− | * '''cultivate interest in reading and to inculcate effective reading habitsOBJECTIVES: ''' | + | * cultivate interest in reading and to inculcate effective reading habits |
− | * '''develop creative and critical thinking skills using interesting, relevant texts''' | + | * develop creative and critical thinking skills using interesting, relevant texts |
− | '''OBJECTIVES: '''
| + | |
− | * '''develop new techniques and to design tasks and activities to enhance second language learners’ reading skill''' | + | * develop new techniques and to design tasks and activities to enhance second language learners’ reading skill |
− | '''OBJECTIVES: '''
| + | |
− | * '''assess learners’ reading skillOBJECTIVES: ''' | + | * assess learners’ reading skill |
| | | |
| * '''బోధన స్థాయి లో పఠన నైపుణ్యాలు మరియు ఉపనైపుణ్యాల లో ప్రావీణ్యత ను ప్రోత్సహించటం. ''' | | * '''బోధన స్థాయి లో పఠన నైపుణ్యాలు మరియు ఉపనైపుణ్యాల లో ప్రావీణ్యత ను ప్రోత్సహించటం. ''' |
− | '''OBJECTIVES: '''
| + | |
− | * '''చదవడంలోఆసక్తినిపెంపొందించుతూ సమర్థవంతమైనపఠనఅలవాట్లనుపెంపొందించుట.''' '''OBJECTIVES: ''' | + | * '''చదవడంలోఆసక్తినిపెంపొందించుతూ సమర్థవంతమైనపఠనఅలవాట్లనుపెంపొందించుట.''' |
− | * '''ఆసక్తికరమైనవిషయాలను చదవటం ద్వారా సృజనాత్మక మరియు విమర్శనాత్మక ఆలోచనా నైపుణ్యాలను పెంపొందించుట. OBJECTIVES: ''' | + | * '''ఆసక్తికరమైనవిషయాలను చదవటం ద్వారా సృజనాత్మక మరియు విమర్శనాత్మక ఆలోచనా నైపుణ్యాలను పెంపొందించుట.''' |
| * '''కొత్త సాంకేతికత ను వినియోగిస్తూ వివిధ అభ్యాసాలుమరియుకృత్యాల ద్వారా ద్వితీయ భాష అభ్యాసకుల పఠననైపుణ్యాన్నిపెంపొందించుట.''' | | * '''కొత్త సాంకేతికత ను వినియోగిస్తూ వివిధ అభ్యాసాలుమరియుకృత్యాల ద్వారా ద్వితీయ భాష అభ్యాసకుల పఠననైపుణ్యాన్నిపెంపొందించుట.''' |
| * '''అభ్యాసకులపఠననైపుణ్యాన్నిఅంచనావేయుట''' . | | * '''అభ్యాసకులపఠననైపుణ్యాన్నిఅంచనావేయుట''' . |
Line 20: |
Line 20: |
| == '''''COMPONENTS''''' == | | == '''''COMPONENTS''''' == |
| | | |
− | * '''SESSION 1: Using pictures for developing reading in young learnersOBJECTIVES: ''' | + | * SESSION 1: Using pictures for developing reading in young learnersOBJECTIVES: |
− | * '''SESSION 2: Reading tasks and activities for beginnersOBJECTIVES: ''' | + | * SESSION 2: Reading tasks and activities for beginnersOBJECTIVES: |
− | * '''SESSION 3: Big books, Authentic materials and high frequency wordsOBJECTIVES: ''' | + | * SESSION 3: Big books, Authentic materials and high frequency wordsOBJECTIVES: |
− | * '''SESSION 4: Strategies for promoting reading comprehensionOBJECTIVES: ''' | + | * SESSION 4: Strategies for promoting reading comprehensionOBJECTIVES: |
− | * '''SESSION 5: Assessment of ReadingOBJECTIVES: ''' | + | * SESSION 5: Assessment of ReadingOBJECTIVES: |
| | | |
− | '''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్OBJECTIVES: ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను ఉపయోగించడం •''' | + | '''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను ఉపయోగించడం •''' |
| | | |
| ''' సెషన్ 2: ప్రారంభకులకు పఠన కృత్యాలు మరియు కార్యకలాపాలు •''' | | ''' సెషన్ 2: ప్రారంభకులకు పఠన కృత్యాలు మరియు కార్యకలాపాలు •''' |