Changes
From Karnataka Open Educational Resources
97 bytes removed
, 11:37, 28 April 2023
Line 20: |
Line 20: |
| == '''''COMPONENTS''''' == | | == '''''COMPONENTS''''' == |
| | | |
− | * SESSION 1: Using pictures for developing reading in young learnersOBJECTIVES: | + | * SESSION 1: Using pictures for developing reading in young learners |
− | * SESSION 2: Reading tasks and activities for beginnersOBJECTIVES: | + | * SESSION 2: Reading tasks and activities for beginners |
− | * SESSION 3: Big books, Authentic materials and high frequency wordsOBJECTIVES: | + | * SESSION 3: Big books, Authentic materials and high frequency words |
− | * SESSION 4: Strategies for promoting reading comprehensionOBJECTIVES: | + | * SESSION 4: Strategies for promoting reading comprehension |
− | * SESSION 5: Assessment of ReadingOBJECTIVES: | + | * SESSION 5: Assessment of Reading |
| | | |
| '''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను ఉపయోగించడం •''' | | '''సెషన్ 1: యువ అభ్యాసకులలో పఠనాన్ ని అభివృద్ధి చేయడానికి చిత్రాలను ఉపయోగించడం •''' |
Line 36: |
Line 36: |
| ''' సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.''' | | ''' సెషన్ 5: పఠన నైపుణ్య మూల్యాంకనం.''' |
| | | |
− | * '''''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)''''' '''''“''శరీరానికివ్యాయామం ఏటువంటిదో మనసుకు పఠనం అటువంటిది ” (రిచర్డ్స్టీల్)''' '''''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke)''' '''Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English.''' | + | * ''“Reading is to mind what exercise is to the body”(Richard Steele)'' ''“''శరీరానికివ్యాయామం ఏటువంటిదో మనసుకు పఠనం అటువంటిది ” (రిచర్డ్స్టీల్) ''“''Reading without reflecting is like eating without digesting.” (Edmund Brurke) Being able to READ, to connect the meanings/ideas between words and between sentences can help the learner to understand a text. READING is not merely decoding. The learner should be able to decode, but also become a meaning-maker, a text-user and a text critic. Reading occupies a very significant place in one’s life. It is considered the most effective means of learning a language, especially English. |
| | | |
− | '''Lord Bacon, the famous essayist has rightly said, “Reading maketh a full man”.పఠనం మనిషిని పరిపూర్ణున్ని చేస్తుంది.'''
| + | Lord Bacon, the famous essayist has rightly said, “Reading maketh a full man”.పఠనం మనిషిని పరిపూర్ణున్ని చేస్తుంది. |
| | | |
− | '''These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest teaching methods, exploring and interacting with the text-book.'''''
| + | These sessions emphasize on developing reading skills both at the proficiency level and the pedagogical level by introducing various discour''ses to enhance reading-skills, updating latest teaching methods, exploring and interacting with the text-book.'' |
| | | |
| '''''ఈసెషన్లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.''''' | | '''''ఈసెషన్లుపఠన నైపుణ్యస్థాయిఅభివృద్ధిచేయడంపై కేంద్రీకృతమై ఉన్నాయి. పఠననైపుణ్యాలను పెంపొందించడానికి వివిధ ఉపన్యాసాలను పరిచయం చేయడం ద్వారా బోధనాస్థాయి, నూతన బోధనాపద్ధతులు, టెక్స్ట్-బుక్ని శోధిస్తూ అభిప్రాయాలను వ్యక్త పరచటం.''''' |