೬೭ ನೇ ಸಾಲು: |
೬೭ ನೇ ಸಾಲು: |
| |Introduction | | |Introduction |
| ಪರಿಚಯ | | ಪರಿಚಯ |
− | |1. Introduction to IT for Change’s work; | + | |1. Introduction to IT for Change’s work |
| ಐಟಿ ಫಾರ್ ಚೇಂಜ್ ನ ಕಾರ್ಯದ ಬಗ್ಗೆ ಪರಿಚಯ | | ಐಟಿ ಫಾರ್ ಚೇಂಜ್ ನ ಕಾರ್ಯದ ಬಗ್ಗೆ ಪರಿಚಯ |
| 2. Sharing the workshop agenda and expectation setting | | 2. Sharing the workshop agenda and expectation setting |
| + | |
| + | ಕಾರ್ಯಗಾರದ ಕಾರ್ಯಸೂಚಿಯನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳುವುದು ಮತ್ತು ನಿರೀಕ್ಷೆಗಳನ್ನು ಹೊಂದಿಸುವುದು. |
| |GMP | | |GMP |
| |Slide-deck on the TIEE program (Kannada) | | |Slide-deck on the TIEE program (Kannada) |
೭೬ ನೇ ಸಾಲು: |
೭೮ ನೇ ಸಾಲು: |
| |10:30 to 11:00 AM | | |10:30 to 11:00 AM |
| |Shared Context Understanding | | |Shared Context Understanding |
− | |1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire); | + | |1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire); |
| + | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರ ದೃಷ್ಟಿಕೋನಗಳನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುವುದು (ಶಿಕ್ಷಕರ ಪ್ರಶ್ನಾವಳಿ); |
| 2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic | | 2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic |
| + | |
| + | ಪಠ್ಯ ಪುಸ್ತಕದ ಯಾವುದಾದರೂ ಪಾಠ/ಭಾಷಾ ವಿಷಯಕ್ಕೆ ಮಾದರಿ ಪಾಠ ಯೋಜನೆಯನ್ನು ಬರೆಯುವುದು |
| |RS, GMP | | |RS, GMP |
| |Teacher information form + beliefs questionnaire on language learning | | |Teacher information form + beliefs questionnaire on language learning |
೮೬ ನೇ ಸಾಲು: |
೯೧ ನೇ ಸಾಲು: |
| |11:15 AM – 12:15 PM | | |11:15 AM – 12:15 PM |
| |Myths related to Language Learning | | |Myths related to Language Learning |
| + | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಗೆ ಸಂಬಂಧಿಸಿದ ತಪ್ಪು ಕಲ್ಪನೆಗಳು |
| |Discussing on myths and challenges related to language learning | | |Discussing on myths and challenges related to language learning |
| + | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿನ ಸವಾಲುಗಳು ಮತ್ತು ತಪ್ಪು ಕಲ್ಪನೆಗಳ ಕುರಿತು ಚರ್ಚಿಸುವುದು |
| |RS | | |RS |
| |1. Challenges related to Language-Teaching (mindmap); | | |1. Challenges related to Language-Teaching (mindmap); |
೯೪ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೦೧ ನೇ ಸಾಲು: |
| |12:15PM to 1:00PM | | |12:15PM to 1:00PM |
| |BICS and CALPS | | |BICS and CALPS |
| + | ಬಿಕ್ಸ್ ಮತ್ತು ಕಾಲ್ಪ್ |
| |1. What is BICS | | |1. What is BICS |
| + | ಬಿಕ್ಸ್ ಎಂದರೇನು? |
| 2. What is CALPS | | 2. What is CALPS |
| + | |
| + | ಕಾಲ್ಪ್ ಎಂದರೇನು? |
| + | |
| 3. How they play a role in language learning | | 3. How they play a role in language learning |
| + | |
| + | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಇವು ಹೇಗೆ ಪಾತ್ರ ವಹಿಸುತ್ತವೆ |
| |PVS | | |PVS |
| |Slide-deck (Kannada) | | |Slide-deck (Kannada) |
೧೦೬ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೨೦ ನೇ ಸಾಲು: |
| |Energiser | | |Energiser |
| |Krashen Activities | | |Krashen Activities |
| + | ಕ್ರಾಶೆನ್ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳು |
| |RS | | |RS |
| | | | | |
೧೧೧ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೨೬ ನೇ ಸಾಲು: |
| |Session 5 | | |Session 5 |
| |2:30PM to 3:30PM | | |2:30PM to 3:30PM |
− | |Role of Storytelling in Language Learning | + | |Role of Storytelling in Language Learning |
− | |1. Storytelling as a pedagogical tool; | + | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಕಥೆ ಹೇಳುವುದರ ಪಾತ್ರ |
| + | |1. Storytelling as a pedagogical tool; |
| + | ಒಂದು ಬೋಧನ ಸಾಧನವಾಗಿ ಕಥೆ ಹೇಳುವುದು; |
| 2. Demo session (Kannada) using Kathe-khajane audiostory; | | 2. Demo session (Kannada) using Kathe-khajane audiostory; |
| + | |
| + | ಕಥೆ-ಖಜಾನೆ ಆಡಿಯೊ ಸ್ಟೋರಿ ಬಳಸಿ ಡೆಮೊ ಸೆಷನ್ (ಕನ್ನಡ); |
| |PVS | | |PVS |
| |Slide-deck; www.storyweaver.org.in | | |Slide-deck; www.storyweaver.org.in |
೧೨೨ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೪೧ ನೇ ಸಾಲು: |
| |3:45 PM to 4:45PM | | |3:45 PM to 4:45PM |
| |''Kathe Khajane'' | | |''Kathe Khajane'' |
− | |1. Installing Antenna-pod app; | + | ಕಥೆ ಖಜಾನೆ |
| + | |1. Installing Antenna-pod app; |
| + | ಆಂಟೆನಾ-ಪಾಡ್ ಅಪ್ಲಿಕೇಶನ್ ಅನ್ನು ಸ್ಥಾಪಿಸುವುದು; |
| 2. Demo of Antenna-pod and accessing audio stories; | | 2. Demo of Antenna-pod and accessing audio stories; |
| + | |
| + | ಆಂಟೆನಾ-ಪಾಡ್ನ ಡೆಮೊ ಮತ್ತು ಆಡಿಯೊ ಕಥೆಗಳನ್ನು ಪ್ರವೇಶಿಸುವುದು; |
| + | |
| 3. Hands-on exploration by teachers; | | 3. Hands-on exploration by teachers; |
| + | |
| + | ಶಿಕ್ಷಕರಿಂದ ಪ್ರಾಯೋಗಿಕ ಅನ್ವೇಷಣೆ; |
| + | |
| 4. Troubleshooting, if need be | | 4. Troubleshooting, if need be |
| + | |
| + | ಅಗತ್ಯವಿದ್ದರೆ ಸಮಸ್ಯೆ ನಿವಾರಣೆ |
| |GMP | | |GMP |
| |Antennapod installation link | | |Antennapod installation link |