ಬದಲಾವಣೆಗಳು

Jump to navigation Jump to search
ಸಂಪಾದನೆಯ ಸಾರಾಂಶವಿಲ್ಲ
೬೭ ನೇ ಸಾಲು: ೬೭ ನೇ ಸಾಲು:  
|Introduction
 
|Introduction
 
ಪರಿಚಯ
 
ಪರಿಚಯ
|1. Introduction to IT for Change’s work;
+
|1. Introduction to IT for Change’s work
 
ಐಟಿ ಫಾರ್ ಚೇಂಜ್ ನ ಕಾರ್ಯದ ಬಗ್ಗೆ ಪರಿಚಯ
 
ಐಟಿ ಫಾರ್ ಚೇಂಜ್ ನ ಕಾರ್ಯದ ಬಗ್ಗೆ ಪರಿಚಯ
 
2. Sharing the workshop agenda and expectation setting
 
2. Sharing the workshop agenda and expectation setting
 +
 +
ಕಾರ್ಯಗಾರದ ಕಾರ್ಯಸೂಚಿಯನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳುವುದು ಮತ್ತು ನಿರೀಕ್ಷೆಗಳನ್ನು ಹೊಂದಿಸುವುದು.
 
|GMP
 
|GMP
 
|Slide-deck on the TIEE program (Kannada)
 
|Slide-deck on the TIEE program (Kannada)
೭೬ ನೇ ಸಾಲು: ೭೮ ನೇ ಸಾಲು:  
|10:30 to 11:00 AM  
 
|10:30 to 11:00 AM  
 
|Shared Context Understanding  
 
|Shared Context Understanding  
|1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire);  
+
|1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire);
 +
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರ ದೃಷ್ಟಿಕೋನಗಳನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುವುದು (ಶಿಕ್ಷಕರ ಪ್ರಶ್ನಾವಳಿ); 
 
2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic
 
2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic
 +
 +
ಪಠ್ಯ ಪುಸ್ತಕದ ಯಾವುದಾದರೂ ಪಾಠ/ಭಾಷಾ ವಿಷಯಕ್ಕೆ ಮಾದರಿ ಪಾಠ ಯೋಜನೆಯನ್ನು ಬರೆಯುವುದು
 
|RS, GMP
 
|RS, GMP
 
|Teacher information form + beliefs questionnaire on language learning   
 
|Teacher information form + beliefs questionnaire on language learning   
೮೬ ನೇ ಸಾಲು: ೯೧ ನೇ ಸಾಲು:  
|11:15 AM – 12:15 PM
 
|11:15 AM – 12:15 PM
 
|Myths related to Language Learning
 
|Myths related to Language Learning
 +
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಗೆ ಸಂಬಂಧಿಸಿದ ತಪ್ಪು ಕಲ್ಪನೆಗಳು
 
|Discussing on myths and challenges related to language learning
 
|Discussing on myths and challenges related to language learning
 +
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿನ ಸವಾಲುಗಳು ಮತ್ತು ತಪ್ಪು ಕಲ್ಪನೆಗಳ ಕುರಿತು ಚರ್ಚಿಸುವುದು
 
|RS
 
|RS
 
|1. Challenges related to Language-Teaching (mindmap);
 
|1. Challenges related to Language-Teaching (mindmap);
೯೪ ನೇ ಸಾಲು: ೧೦೧ ನೇ ಸಾಲು:  
|12:15PM to 1:00PM
 
|12:15PM to 1:00PM
 
|BICS and CALPS
 
|BICS and CALPS
 +
ಬಿಕ್ಸ್ ಮತ್ತು ಕಾಲ್ಪ್
 
|1. What is BICS
 
|1. What is BICS
 +
ಬಿಕ್ಸ್ ಎಂದರೇನು?
 
2. What is CALPS  
 
2. What is CALPS  
 +
 +
ಕಾಲ್ಪ್ ಎಂದರೇನು?
 +
 
3. How they play a role in language learning
 
3. How they play a role in language learning
 +
 +
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಇವು ಹೇಗೆ ಪಾತ್ರ ವಹಿಸುತ್ತವೆ
 
|PVS
 
|PVS
 
|Slide-deck (Kannada)
 
|Slide-deck (Kannada)
೧೦೬ ನೇ ಸಾಲು: ೧೨೦ ನೇ ಸಾಲು:  
|Energiser
 
|Energiser
 
|Krashen Activities
 
|Krashen Activities
 +
ಕ್ರಾಶೆನ್ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳು
 
|RS
 
|RS
 
|
 
|
೧೧೧ ನೇ ಸಾಲು: ೧೨೬ ನೇ ಸಾಲು:  
|Session 5  
 
|Session 5  
 
|2:30PM to 3:30PM
 
|2:30PM to 3:30PM
|Role of Storytelling in Language Learning  
+
|Role of Storytelling in Language Learning
|1. Storytelling as a pedagogical tool;  
+
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಕಥೆ ಹೇಳುವುದರ ಪಾತ್ರ
 +
|1. Storytelling as a pedagogical tool;
 +
ಒಂದು ಬೋಧನ ಸಾಧನವಾಗಿ ಕಥೆ ಹೇಳುವುದು; 
 
2. Demo session (Kannada) using Kathe-khajane audiostory;
 
2. Demo session (Kannada) using Kathe-khajane audiostory;
 +
 +
ಕಥೆ-ಖಜಾನೆ ಆಡಿಯೊ ಸ್ಟೋರಿ ಬಳಸಿ ಡೆಮೊ ಸೆಷನ್ (ಕನ್ನಡ);
 
|PVS
 
|PVS
 
|Slide-deck; www.storyweaver.org.in
 
|Slide-deck; www.storyweaver.org.in
೧೨೨ ನೇ ಸಾಲು: ೧೪೧ ನೇ ಸಾಲು:  
|3:45 PM to 4:45PM
 
|3:45 PM to 4:45PM
 
|''Kathe Khajane''
 
|''Kathe Khajane''
|1. Installing Antenna-pod app;  
+
ಕಥೆ ಖಜಾನೆ
 +
|1. Installing Antenna-pod app;
 +
ಆಂಟೆನಾ-ಪಾಡ್ ಅಪ್ಲಿಕೇಶನ್ ಅನ್ನು ಸ್ಥಾಪಿಸುವುದು;  
 
2. Demo of Antenna-pod and accessing audio stories;  
 
2. Demo of Antenna-pod and accessing audio stories;  
 +
 +
ಆಂಟೆನಾ-ಪಾಡ್‌ನ ಡೆಮೊ ಮತ್ತು ಆಡಿಯೊ ಕಥೆಗಳನ್ನು ಪ್ರವೇಶಿಸುವುದು; 
 +
 
3. Hands-on exploration by teachers;  
 
3. Hands-on exploration by teachers;  
 +
 +
ಶಿಕ್ಷಕರಿಂದ ಪ್ರಾಯೋಗಿಕ ಅನ್ವೇಷಣೆ;
 +
 
4. Troubleshooting, if need be  
 
4. Troubleshooting, if need be  
 +
 +
ಅಗತ್ಯವಿದ್ದರೆ ಸಮಸ್ಯೆ ನಿವಾರಣೆ
 
|GMP
 
|GMP
 
|Antennapod installation link
 
|Antennapod installation link
೯೮

edits

ಸಂಚರಣೆ ಪಟ್ಟಿ