೭೯ ನೇ ಸಾಲು: |
೭೯ ನೇ ಸಾಲು: |
| |Shared Context Understanding | | |Shared Context Understanding |
| |1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire); | | |1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire); |
− | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರ ದೃಷ್ಟಿಕೋನಗಳನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುವುದು (ಶಿಕ್ಷಕರ ಪ್ರಶ್ನಾವಳಿ); | + | ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರ ದೃಷ್ಟಿಕೋನಗಳನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುವುದು (ಶಿಕ್ಷಕರ ಪ್ರಶ್ನಾವಳಿ); |
| + | |
| 2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic | | 2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic |
| | | |
೧೬೧ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೬೨ ನೇ ಸಾಲು: |
| |4:45 PM to 5:00PM | | |4:45 PM to 5:00PM |
| |Summing up for the day | | |Summing up for the day |
| + | ದಿನದ ಸಾರಾಂಶ |
| |Consolidation of themes and suggestions for integration into classroom teaching; Inputs from teachers | | |Consolidation of themes and suggestions for integration into classroom teaching; Inputs from teachers |
| |RS | | |RS |
೧೭೭ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೭೯ ನೇ ಸಾಲು: |
| |10:00 – 10:30AM | | |10:00 – 10:30AM |
| |Recap + Troubleshooting | | |Recap + Troubleshooting |
| + | ಪುನರಾವಲೋಕನ ಮತ್ತು ಸಮಸ್ಯೆ ನಿವಾರಣೆ |
| |Recap of Day 1 themes and Kathe Khajane/ Storyweaver | | |Recap of Day 1 themes and Kathe Khajane/ Storyweaver |
| + | ಮೊದಲನೇ ದಿನದ ವಿಷಯ ವಸ್ತುವಿನ ಪುಸರಾವಲೋಕನ ಮತ್ತು ಕಥೆ ಖಜಾನೆ/ಸ್ಟೋರಿವೀವರ್ |
| |RS | | |RS |
| |Antennapod installation link, www.storyweaver.org.in | | |Antennapod installation link, www.storyweaver.org.in |
೧೮೩ ನೇ ಸಾಲು: |
೧೮೭ ನೇ ಸಾಲು: |
| |Session 2 | | |Session 2 |
| |10:30 to 11:30 AM | | |10:30 to 11:30 AM |
− | |Teaching English using Audio Stories | + | |Teaching English using Audio Stories |
| + | ಆಡಿಯೋ ಕಥೆಗಳನ್ನು ಬಳಸಿಕೊಂಡು ಇಂಗ್ಲಿಷ್ ಕಲಿಸುವುದು |
| |1. Benefits of effective listening in the language classroom (why audio-stories, connect to BICS and CALP); | | |1. Benefits of effective listening in the language classroom (why audio-stories, connect to BICS and CALP); |
| + | ಭಾಷಾ ತರಗತಿಯಲ್ಲಿ ಪರಿಣಾಮಕಾರಿ ಆಲಿಸುವಿಕೆಯ ಪ್ರಯೋಜನಗಳು (ಆಡಿಯೋ-ಕಥೆಗಳು ಏಕೆ, BICS ಮತ್ತು CALP ಗೆ ಸಂಪರ್ಕ ಕಲ್ಪಿಸುವುದು) |
| 2. Demo session (English) using Kathe-khajane audiostory - Connecting to textbook lessons; | | 2. Demo session (English) using Kathe-khajane audiostory - Connecting to textbook lessons; |
| + | |
| + | ಕಥೆ-ಖಜಾನೆ ಆಡಿಯೊ ಸ್ಟೋರಿ ಬಳಸಿ ಡೆಮೊ ಸೆಷನ್ (ಇಂಗ್ಲಿಷ್) - ಪಠ್ಯಪುಸ್ತಕ ಪಾಠಗಳಿಗೆ ಸಂಪರ್ಕ ಕಲ್ಪಿಸಿ. |
| |RS | | |RS |
| |Audio story + storyweaver PDF, additional resources/ handouts | | |Audio story + storyweaver PDF, additional resources/ handouts |
೧೯೪ ನೇ ಸಾಲು: |
೨೦೨ ನೇ ಸಾಲು: |
| |11:30AM -12:30PM | | |11:30AM -12:30PM |
| |Activities with Audio-stories | | |Activities with Audio-stories |
| + | ಆಡಿಯೋ-ಕಥೆಗಳೊಂದಿಗೆ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳು |
| |Discussion on pre, during and post-listening activities | | |Discussion on pre, during and post-listening activities |
| + | ಪೂರ್ವ ಆಲಿಸುವಿಕೆ ಚಟುವಟಿಕೆ, ಆಲಿಸುವಾಗಿನ ಚಟುವಟಿಕೆ ಮತ್ತು ಆಲಿಸಿದ ನಂತರದ ಚಟುವಟಿಕೆ |
| |PVS | | |PVS |
| |Activity page for Kannada story, Activity Page for same story in English | | |Activity page for Kannada story, Activity Page for same story in English |
೨೦೦ ನೇ ಸಾಲು: |
೨೧೦ ನೇ ಸಾಲು: |
| |Session 4 | | |Session 4 |
| |12:30 - 1:00 PM | | |12:30 - 1:00 PM |
− | |Hands-on session (In smaller groups) | + | |Hands-on session (In smaller groups) |
− | |1. Creating activities and lesson plan using Kathe khajane/ Storyweaver stories; | + | ಪ್ರಾಯೋಗಿಕ ತರಗತಿ (ಚಿಕ್ಕ ಗುಂಪುಗಳಿಗೆ) |
| + | |1. Creating activities and lesson plan using Kathe khajane/ Storyweaver stories; |
| + | ಕಥೆ ಖಜಾನೆ/ ಸ್ಟೋರಿವೀವರ್ ಕಥೆಗಳನ್ನು ಬಳಸಿಕೊಂಡು ಚಟುವಟಿಕೆ ಮತ್ತು ಪಾಠ ಯೋಜನೆಯನ್ನು ರಚಿಸುವುದು; |
| 2. Discussion on how the story can be used in their classroom teaching; | | 2. Discussion on how the story can be used in their classroom teaching; |
| + | |
| + | ಅವರ ತರಗತಿಯ ಬೋಧನೆಯಲ್ಲಿ ಕಥೆಯನ್ನು ಹೇಗೆ ಬಳಸಿಕೊಳ್ಳಬಹುದು ಎಂಬುದರ ಕುರಿತು ಚರ್ಚೆ; |
| |RS, PVS | | |RS, PVS |
| |Bilingual handout on activity creation | | |Bilingual handout on activity creation |
೨೧೧ ನೇ ಸಾಲು: |
೨೨೫ ನೇ ಸಾಲು: |
| |2:00 – 3:00PM | | |2:00 – 3:00PM |
| |Continuation of hands-on activity | | |Continuation of hands-on activity |
− | |Continuation of group work followed by presentations and discussion | + | ಪ್ರಾಯೋಗಿಕ ಚಟುವಟಿಕೆಯನ್ನು ಮುಂದುವರಿಸುವುದು |
| + | |Continuation of group work followed by presentations and discussion |
| + | ಪ್ರಸ್ತುತಿ ಮತ್ತು ಚರ್ಚೆಯ ನಂತರ ಗುಂಪು ಕಾರ್ಯವನ್ನು ಮುಂದುವರೆಸುವುದು |
| |RS, PVS | | |RS, PVS |
| | | | | |
೨೧೮ ನೇ ಸಾಲು: |
೨೩೪ ನೇ ಸಾಲು: |
| |3:00 to 3:30 PM | | |3:00 to 3:30 PM |
| |Taking the resources to the classroom | | |Taking the resources to the classroom |
− | |1. Feedback on resources shared; | + | ಸಂಪನ್ಮೂಲಗಳನ್ನು ತರಗತಿಗೆ ಕೊಂಡೊಯ್ಯುವುದು |
− | 2. Strategies to take the resources to the classroom; | + | |1. Feedback on resources shared; |
− | 3. Creating a Community of Practice (CoP) - expectations from participants | + | ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳಲಾದ ಸಂಪನ್ಮೂಲಗಳ ಕುರಿತು ಪ್ರತಿಕ್ರಿಯೆ; |
| + | 2. Strategies to take the resources to the classroom; |
| + | |
| + | ಸಂಪನ್ಮೂಲಗಳನ್ನು ತರಗತಿಗೆ ಕೊಂಡೊಯ್ಯುವ ತಂತ್ರಗಳು; |
| + | |
| + | 3. Creating a Community of Practice (CoP) - expectations from participants |
| + | |
| + | ಅಭ್ಯಾಸದ ಸಮುದಾಯವನ್ನು ರಚಿಸುವುದು (CoP) - ಭಾಗವಹಿಸುವವರಿಂದ ನಿರೀಕ್ಷೆಗಳು |
| |GMP | | |GMP |
| | | | | |