೬೭ ನೇ ಸಾಲು:
೬೭ ನೇ ಸಾಲು:
|Introduction
|Introduction
ಪರಿಚಯ
ಪರಿಚಯ
−
|1. Introduction to IT for Change’s work;
+
|1. Introduction to IT for Change’s work
ಐಟಿ ಫಾರ್ ಚೇಂಜ್ ನ ಕಾರ್ಯದ ಬಗ್ಗೆ ಪರಿಚಯ
ಐಟಿ ಫಾರ್ ಚೇಂಜ್ ನ ಕಾರ್ಯದ ಬಗ್ಗೆ ಪರಿಚಯ
2. Sharing the workshop agenda and expectation setting
2. Sharing the workshop agenda and expectation setting
+
+
ಕಾರ್ಯಗಾರದ ಕಾರ್ಯಸೂಚಿಯನ್ನು ಹಂಚಿಕೊಳ್ಳುವುದು ಮತ್ತು ನಿರೀಕ್ಷೆಗಳನ್ನು ಹೊಂದಿಸುವುದು.
|GMP
|GMP
|Slide-deck on the TIEE program (Kannada)
|Slide-deck on the TIEE program (Kannada)
೭೬ ನೇ ಸಾಲು:
೭೮ ನೇ ಸಾಲು:
|10:30 to 11:00 AM
|10:30 to 11:00 AM
|Shared Context Understanding
|Shared Context Understanding
−
|1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire);
+
|1. Understanding the teachers' perspectives on language learning (teacher questionnaire);
+
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಶಿಕ್ಷಕರ ದೃಷ್ಟಿಕೋನಗಳನ್ನು ಅರ್ಥಮಾಡಿಕೊಳ್ಳುವುದು (ಶಿಕ್ಷಕರ ಪ್ರಶ್ನಾವಳಿ);
2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic
2. Writing a sample lesson plan for any textbook lesson/ language topic
+
+
ಪಠ್ಯ ಪುಸ್ತಕದ ಯಾವುದಾದರೂ ಪಾಠ/ಭಾಷಾ ವಿಷಯಕ್ಕೆ ಮಾದರಿ ಪಾಠ ಯೋಜನೆಯನ್ನು ಬರೆಯುವುದು
|RS, GMP
|RS, GMP
|Teacher information form + beliefs questionnaire on language learning
|Teacher information form + beliefs questionnaire on language learning
೮೬ ನೇ ಸಾಲು:
೯೧ ನೇ ಸಾಲು:
|11:15 AM – 12:15 PM
|11:15 AM – 12:15 PM
|Myths related to Language Learning
|Myths related to Language Learning
+
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಗೆ ಸಂಬಂಧಿಸಿದ ತಪ್ಪು ಕಲ್ಪನೆಗಳು
|Discussing on myths and challenges related to language learning
|Discussing on myths and challenges related to language learning
+
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿನ ಸವಾಲುಗಳು ಮತ್ತು ತಪ್ಪು ಕಲ್ಪನೆಗಳ ಕುರಿತು ಚರ್ಚಿಸುವುದು
|RS
|RS
|1. Challenges related to Language-Teaching (mindmap);
|1. Challenges related to Language-Teaching (mindmap);
೯೪ ನೇ ಸಾಲು:
೧೦೧ ನೇ ಸಾಲು:
|12:15PM to 1:00PM
|12:15PM to 1:00PM
|BICS and CALPS
|BICS and CALPS
+
ಬಿಕ್ಸ್ ಮತ್ತು ಕಾಲ್ಪ್
|1. What is BICS
|1. What is BICS
+
ಬಿಕ್ಸ್ ಎಂದರೇನು?
2. What is CALPS
2. What is CALPS
+
+
ಕಾಲ್ಪ್ ಎಂದರೇನು?
+
3. How they play a role in language learning
3. How they play a role in language learning
+
+
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಇವು ಹೇಗೆ ಪಾತ್ರ ವಹಿಸುತ್ತವೆ
|PVS
|PVS
|Slide-deck (Kannada)
|Slide-deck (Kannada)
೧೦೬ ನೇ ಸಾಲು:
೧೨೦ ನೇ ಸಾಲು:
|Energiser
|Energiser
|Krashen Activities
|Krashen Activities
+
ಕ್ರಾಶೆನ್ ಚಟುವಟಿಕೆಗಳು
|RS
|RS
|
|
೧೧೧ ನೇ ಸಾಲು:
೧೨೬ ನೇ ಸಾಲು:
|Session 5
|Session 5
|2:30PM to 3:30PM
|2:30PM to 3:30PM
−
|Role of Storytelling in Language Learning
+
|Role of Storytelling in Language Learning
−
|1. Storytelling as a pedagogical tool;
+
ಭಾಷಾ ಕಲಿಕೆಯಲ್ಲಿ ಕಥೆ ಹೇಳುವುದರ ಪಾತ್ರ
+
|1. Storytelling as a pedagogical tool;
+
ಒಂದು ಬೋಧನ ಸಾಧನವಾಗಿ ಕಥೆ ಹೇಳುವುದು;
2. Demo session (Kannada) using Kathe-khajane audiostory;
2. Demo session (Kannada) using Kathe-khajane audiostory;
+
+
ಕಥೆ-ಖಜಾನೆ ಆಡಿಯೊ ಸ್ಟೋರಿ ಬಳಸಿ ಡೆಮೊ ಸೆಷನ್ (ಕನ್ನಡ);
|PVS
|PVS
|Slide-deck; www.storyweaver.org.in
|Slide-deck; www.storyweaver.org.in
೧೨೨ ನೇ ಸಾಲು:
೧೪೧ ನೇ ಸಾಲು:
|3:45 PM to 4:45PM
|3:45 PM to 4:45PM
|''Kathe Khajane''
|''Kathe Khajane''
−
|1. Installing Antenna-pod app;
+
ಕಥೆ ಖಜಾನೆ
+
|1. Installing Antenna-pod app;
+
ಆಂಟೆನಾ-ಪಾಡ್ ಅಪ್ಲಿಕೇಶನ್ ಅನ್ನು ಸ್ಥಾಪಿಸುವುದು;
2. Demo of Antenna-pod and accessing audio stories;
2. Demo of Antenna-pod and accessing audio stories;
+
+
ಆಂಟೆನಾ-ಪಾಡ್ನ ಡೆಮೊ ಮತ್ತು ಆಡಿಯೊ ಕಥೆಗಳನ್ನು ಪ್ರವೇಶಿಸುವುದು;
+
3. Hands-on exploration by teachers;
3. Hands-on exploration by teachers;
+
+
ಶಿಕ್ಷಕರಿಂದ ಪ್ರಾಯೋಗಿಕ ಅನ್ವೇಷಣೆ;
+
4. Troubleshooting, if need be
4. Troubleshooting, if need be
+
+
ಅಗತ್ಯವಿದ್ದರೆ ಸಮಸ್ಯೆ ನಿವಾರಣೆ
|GMP
|GMP
|Antennapod installation link
|Antennapod installation link